Centre for Energy Business and Economics Research
Header image Centre of Expertise CEnBER

Seminar on emissions trading and energy transition in The Hague | 12 May 2017

Datum:21 mei 2017
Op 12 mei 2017 kwamen 75 experts bijeen voor een seminar over het emissiehandelssysteem (ETS) dat werd georganiseerd door prof. dr. Machiel Mulder, director Center for Energy Economics Research (CEER) van de Rijksuniversiteit Groningen en voorzitter van de Benelux Association for Energy Economics (BAEE), en Markus Schmid, campagneleider Groene stroom? Ja graag! bij milieuorganisatie WISE.

Het evenement werd gehost door het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in Den Haag. Deelnemers uit zo ongeveer alle werkgebieden die aan het onderwerp raken waren vertegenwoordigd. In de zaal zaten bijvoorbeeld mensen afkomstig van drie ministeries (EZ, I&M, Min. Financiën) en andere overheidsinstanties zoals de Nederlandse emissieautoriteit, het PBL, Rijkswaterstaat en CertiQ. Ook geïnteresseerden van zes universiteiten, acht energiebedrijven en van milieu- en klimaatorganisaties waren naar Den Haag gekomen om de bijdrages van de experts te horen.

A summary of this seminar, including all presentations, can be found on the website of WISE.