Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningen Business School
Connecting for impact
UGBS UGBS thema's

Data & Digitalization

UGBS thema Digitalization
UGBS thema Digitalization

De wetenschappers en digitale pioniers van de UGBS delen via diverse programma's hun kennis met u op het gebied van digitalisering en data science. Het biedt u als professional en bedrijf de mogelijkheid om de transformatieve kracht van technologie te begrijpen en te benutten. Het biedt u de nodige vaardigheden, kennis en inzichten om te kunnen profiteren van de mogelijkheden die digitalisering en data science bieden, en om succesvol te zijn in een steeds meer gedigitaliseerde wereld.

Leer van onze experts en digitale pioniers uit de wetenschap & bedrijfsleven en krijg meer inzicht in hoe u de digitale transformatie van uw eigen organisatie kunt vormgeven.

Bekijk ons aanbod van programma's op het gebied van digitalisering, data science en AI.

Executive programma's binnen dit thema:

AI voor commissarissen en bestuurders

Leer invulling geven in de rol van commissaris of bestuurder bij het benutten van de kansen en het beheersen van de risico’s van AI. Ontdek wat de essentiële kenmerken van AI zijn in de bestuurlijke context. Leer wat de eisen op hoofdlijnen zijn en hoe u kunt vormgeven aan toezicht op en bestuur van innovatie.

Informatiebeveiliging voor commissarissen en bestuurders

Leer als commissaris of bestuurder hoe verantwoordelijk te besturen van en toezien op informatiebeveiligin. Bekwaamheid hierin is noodzakelijk, en in toenemende mate ook wettelijk verplicht. Vraagstukken als samenhang risico-analyse en informatiebeveiliging worden behandeld en hoe informatiebeveiliging bij outsourcing te beoordelen.

De Toekomstformule voor Digitale Transformatie

Leer omgaan met ongeziene en onvoorziene veranderingen tijdens dit unieke opleidingsprogramma in het Noorden. Ga in gesprek met de leiders van de digitale revolutie. Krijg antwoord op vragen als: Hoe kan invulling worden gegeven aan digitale projecten voor gerichte groei? Hoe kan worden gestuurd op basis van data? Welke nieuwe rollen horen bij de huidige ontwikkelingen? Hoe wordt regie behouden en koers bepaald in tijden van onzekerheid?

Marketing Impact met Data en AI

Marketing Impact met Data en AI: een Strategisch Marketingprogramma in samenwerking met Nima, DDMA en D&IN. Het programma helpt marketeers in hun noodzakelijke stappen naar databedreven én -gedreven werken. Bovenop een breed basisprogramma van 5 dagen kiezen de deelnemers voor een verdiepend vervolg met een topmodule van 10 dagen. Omdat databedreven werken steeds belangrijker wordt in organisaties, wordt het ook op steeds meer verschillende terreinen ingezet. Niemand kan tegenwoordig nog expert zijn op elk onderdeel van het werken met data. In het programma maken we daarom onderscheid in vier verschillende disciplines: de Data Marketeer, de Data Scientist, de Data Consultant en de Data Engineer.

Ontdek meer op de programmawebsite

Data Science & Data Analytics

een ruim portfolio aan trainingen in data science en analytics. Met de beste docenten en de laatste academische inzichten scherpen we de inzichten in de boardroom, verbeteren we de kennis van professionals en passen we dat direct toe op zelf-ingebrachte cases of eigen data. Wilt u ook groei voor uzelf en uw organisatie?

Laatst gewijzigd:15 juli 2025 15:26