Groningen Digital Business Centre

Datum:24 augustus 2022
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
GDBC Thesis Award Digital Business

De uitreking van de 2e GDBC Thesis Award Digital Business staat 7 oktober as op het programma. Een vervolg op de bestaande Aart Bosmanprijs die al langer aan jonge onderzoekers op het gebied van Informatiesystemen werd uitgereikt. De GDBC heeft in samenwerking met het Ubbo Emmius Fonds van de Rijksuniversiteit Groningen het initiatief nieuw leven ingeblazen en omgedoopt tot de meer passende Digital Business award die nu dus voor de tweede keer uitgereikt wordt.

Twaalf aangedragen papers (uit 2021), allen gerelateerd aan digital business in de breedste zin van het woord, zijn vooraf beoordeeld door de jury (bestaande uit Rolinde Weide van de provincie Groningen, namens Samenwerking Noord, Antje Meindersma, oprichter van Alledaags en namens het NOO, Viktoriya Degeler van het Bernoulli Instituut van de Faculteit der Science and Engineering, David Langey, Faculteit Economie en Bedrijfskunde en Tammo Bijmolt, directeur van de GDBC).

Drie jonge studenten zijn geselecteerd om aanstaande vrijdag 7 oktober hun thesisonderwerpen en uitkomsten te presenteren in Kinepolis, de bioscoop bij de Euroborg. Ruim tachtig gasten kunnen het evenement offline bijwonen. Daarnaast zal het worden opgenomen om later terug te kijken voor geinteresseerden. Na deze drie presentaties zal de jury zich beraden wie respectievelijk 500 euro (3e prijs), 1000 euro (2e prijs) en 2000 euro (1e prijs) zal ontvangen. In de tijd dat de jury zich beraadt zal Ruben Haring, co-eigenaar van Let's get Digital, de aanwezigen trakteren op zijn verhaal over digitaal ondernemen in het algemeen en zijn bedrijf in het bijzonder. Daarna de prijsuitreiking waarna het gezelschap naar stadion de Euroborg zal lopen waar een drankje en buffet wacht. De voetbalwedstrijd FC Groningen - RKC zal het slotstuk van het programma zijn.

De drie genomineerde studenten zijn Zoë Zwarts, Dylan Meyer en Chris Remijn

drs. ing. Bas Baalmans
Projectleider Groningen Digital Business Centre (GDBC)

Link: /staff/b.s.baalmans/