Groningen Digital Business Centre

Genomineerde GDBC Thesis Award 2022: Chris Remijn

Datum:24 augustus 2022
Chris Remijn

"Mijn naam is Chris en ik ben in de piek van corona afgestuurd voor de master Change Management aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde. Vanuit mijn bachelor bedrijfskunde aan de RUG raakte ik al snel geïnspireerd door vakken waarin digitalisatie, vaak in zijn meest disruptieve vormen (gebruikt u de TomTom nog?), groots werden behandeld. Naast mijn gezellige studententijd was ik werkzaam bij één van Gronings innovatiefste bedrijven: Belsimpel, een bedrijf wat mij leerde wat digitalisatie met de samenleving kan doen.

Naast deze technologische onderwerpen wilde ik ook graag het cognitieve aspect bestuderen, dus was mijn keuze voor change management snel gemaakt. Na welgeteld één fysiek college op Zernike en een hoop – toch wat droge – theoretische vakken te hebben gevolgd, besloot ik dat ik mijn thesis graag kwantitatiever wilde instellen. Zodoende kwam ik terecht bij een onderwerp over strategische gevoeligheid en aandacht voor digitale transformaties, iets wat al snel aan de orde van de dag bleek te zijn tijdens corona.

Om toch het perceptuele aspect te betrekken, besloot ik te onderzoeken wanneer en waarom digitale transformatie de aandacht trekt van CEO’s binnen Amerika’s grootste bedrijven. Naast de werking van deze eigenschappen, ging het onderzoek ook in op de impact van de industriële snelheid.

Na mijn master ben ik verhuisd naar Amersfoort en werk ik als business analist bij Nederlands grootste online retailer bol.com, waar ik binnen de innovatie afdeling mag bijdragen aan verbeteringen welke deze digitale wereld te bieden heeft."