Skip to ContentSkip to Navigation

University of Groningen Business School

Lifelong learning

UGBS certificaat voor medewerkers Heuver Banden: "Interactieve training over pricing sloot helemaal aan bij onze wensen"

12 juni 2018
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond

Heuver Banden heeft de UGBS incompany training "Pricing" afgesloten en certificaten ontvangen van de University of Groningen Business School. Afgestemd op de eigen organisatie kregen de sales- en marketingmedewerkers van Heuver praktische handvatten om hun prijsbeleid te versterken. De training werd gegeven door Drs. Jos Fleischeuer, Universitair Docent Business Marketing en door Tammo Bijmolt, hoogleraar Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Analyseren van onze eigen business
"Voor het bepalen van een goede sales- en marketingstrategie moet je soms een stap terugnemen, om je heen kijken en nadenken over de kerngedachte van je organisatie', zegt Marjolein Dangremond, Sales Coordinator & Key Account Manager Heuver bandengroothandel. "Tijdens de incompany training “Pricing’’ hebben wij leren inzien waar de toegevoegde waarde van Heuver ligt en hoe we deze kunnen uitdragen. Relevant vonden wij dat de training volledig was afgestemd op onze organisatie en onze positie binnen de branche. Zo werden probleemkwesties uit onze eigen business uitgewerkt, zijn we aan de slag gegaan met een concurrentieanalyse en hebben we samen onze sterke punten scherp gekregen. Ook zijn de kansen op het gebied van klantloyaliteit aangestipt. Al met al een duidelijke en interactieve training, die helemaal aansloot bij onze wensen."

Werken aan een beter financieel resultaat
Docent Jos Fleischeuer: "Hoe meer waarde je als organisatie levert aan de klant, hoe hoger de prijs die je mag vragen. In de praktijk zien we echter dat onderhandelingen vaak blijven steken op het prijsvraagstuk – de toegevoegde waarde van de organisatie wordt daarbij amper uitgelicht. Daarom helpen we bedrijven in onze incompany training “Pricing” bij het inzichtelijk maken van hun onderscheidend vermogen en dit te verwerken in hun marketingstrategie. Met wetenschappelijke concepten en modellen als vertrekpunt bepalen we de huidige marktpositie en ontwikkelen we samen praktische handvatten voor het versterken van het prijsbeleid. De nadruk ligt op het opdoen van inspiratie voor een betere waardetoe-eigening en de vertaling naar een hoger financieel resultaat."

Meer informatie:
Voor vragen over incompany mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie, contact Nikolaj Bijleveld, programma manager van de University of Groningen Business School:

T : 050 363 3117
E: n.h.bijleveld@rug.nl

Laatst gewijzigd:28 februari 2020 11:03

Meer nieuws

  • 15 juni 2021

    Van ‘gesloten’ wetenschap naar Open Science

    Vera Heininga is sinds januari 2021 de Open Science coördinator en beoogd programmaleider van het aanstaande Open Science programma van de Rijksuniversiteit Groningen. Ze promoveerde in 2017 met een proefschrift dat ten dele gericht was op...

  • 17 mei 2021

    ‘Jongeren stimuleren, dat is mijn belangrijkste taak’

    Vierenhalf jaar geleden ontving hij de Nobelprijs. Tijdens de uitreiking in Stockholm nam Ben Feringa zich voor: nu ga ik wetenschap op de kaart zetten. Zijn missie krijgt een nieuwe impuls met de oprichting van het Ben Feringa Fonds, bedoeld om de...

  • 10 mei 2021

    ‘Gun dementerenden meer vrijheid hun sociale leven vorm te geven’

    Thuiswonende ouderen met geheugenproblemen zijn buitengewoon vindingrijk om zelf controle te houden over hun activiteiten buitenshuis. Demografen Jodi Sturge en Mirjam Klaassens zijn onder de indruk. ‘Of deze mensen meer kunnen dan we denken? Nee,...