Skip to ContentSkip to Navigation

University of Groningen Business School

Lifelong learning

UGBS certificaat voor medewerkers Heuver Banden: "Interactieve training over pricing sloot helemaal aan bij onze wensen"

12 juni 2018
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond

Heuver Banden heeft de UGBS incompany training "Pricing" afgesloten en certificaten ontvangen van de University of Groningen Business School. Afgestemd op de eigen organisatie kregen de sales- en marketingmedewerkers van Heuver praktische handvatten om hun prijsbeleid te versterken. De training werd gegeven door Drs. Jos Fleischeuer, Universitair Docent Business Marketing en door Tammo Bijmolt, hoogleraar Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Analyseren van onze eigen business
"Voor het bepalen van een goede sales- en marketingstrategie moet je soms een stap terugnemen, om je heen kijken en nadenken over de kerngedachte van je organisatie', zegt Marjolein Dangremond, Sales Coordinator & Key Account Manager Heuver bandengroothandel. "Tijdens de incompany training “Pricing’’ hebben wij leren inzien waar de toegevoegde waarde van Heuver ligt en hoe we deze kunnen uitdragen. Relevant vonden wij dat de training volledig was afgestemd op onze organisatie en onze positie binnen de branche. Zo werden probleemkwesties uit onze eigen business uitgewerkt, zijn we aan de slag gegaan met een concurrentieanalyse en hebben we samen onze sterke punten scherp gekregen. Ook zijn de kansen op het gebied van klantloyaliteit aangestipt. Al met al een duidelijke en interactieve training, die helemaal aansloot bij onze wensen."

Werken aan een beter financieel resultaat
Docent Jos Fleischeuer: "Hoe meer waarde je als organisatie levert aan de klant, hoe hoger de prijs die je mag vragen. In de praktijk zien we echter dat onderhandelingen vaak blijven steken op het prijsvraagstuk – de toegevoegde waarde van de organisatie wordt daarbij amper uitgelicht. Daarom helpen we bedrijven in onze incompany training “Pricing” bij het inzichtelijk maken van hun onderscheidend vermogen en dit te verwerken in hun marketingstrategie. Met wetenschappelijke concepten en modellen als vertrekpunt bepalen we de huidige marktpositie en ontwikkelen we samen praktische handvatten voor het versterken van het prijsbeleid. De nadruk ligt op het opdoen van inspiratie voor een betere waardetoe-eigening en de vertaling naar een hoger financieel resultaat."

Meer informatie:
Voor vragen over incompany mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie, contact Nikolaj Bijleveld, programma manager van de University of Groningen Business School:

T : 050 363 3117
E: n.h.bijleveld@rug.nl

Laatst gewijzigd:28 februari 2020 11:03

Meer nieuws

  • 26 april 2023

    Koninklijke onderscheidingen voor RUG-medewerkers

    Op woensdag 26 april zijn op voordracht van de RUG twee wetenschappers koninklijk onderscheiden. Mevrouw prof.dr. K.U. Loos is benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Uit handen van burgemeester K. Schuiling ontving zij de...

  • 26 april 2023

    Cisca Wijmenga in Raad van Toezicht Hanzehogeschool

    Cisca Wijmenga treedt per 1 september 2023 toe tot de Raad van Toezicht van de Hanzehogeschool.

  • 25 april 2023

    Reactie op kamerbrief internationalisering

    Het College van Bestuur van de Rijksuniversiteit Groningen heeft kennisgenomen van de Kamerbrief internationalisering in het hoger onderwijs die Minister Dijkgraaf op vrijdag 21 april naar de Tweede Kamer stuurde.