Skip to ContentSkip to Navigation

University of Groningen Business School

Lifelong learning
Business School

UGBS certificaat voor medewerkers Heuver Banden: "Interactieve training over pricing sloot helemaal aan bij onze wensen"

12 juni 2018
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond

Heuver Banden heeft de UGBS incompany training "Pricing" afgesloten en certificaten ontvangen van de University of Groningen Business School. Afgestemd op de eigen organisatie kregen de sales- en marketingmedewerkers van Heuver praktische handvatten om hun prijsbeleid te versterken. De training werd gegeven door Drs. Jos Fleischeuer, Universitair Docent Business Marketing en door Tammo Bijmolt, hoogleraar Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Analyseren van onze eigen business
"Voor het bepalen van een goede sales- en marketingstrategie moet je soms een stap terugnemen, om je heen kijken en nadenken over de kerngedachte van je organisatie', zegt Marjolein Dangremond, Sales Coordinator & Key Account Manager Heuver bandengroothandel. "Tijdens de incompany training “Pricing’’ hebben wij leren inzien waar de toegevoegde waarde van Heuver ligt en hoe we deze kunnen uitdragen. Relevant vonden wij dat de training volledig was afgestemd op onze organisatie en onze positie binnen de branche. Zo werden probleemkwesties uit onze eigen business uitgewerkt, zijn we aan de slag gegaan met een concurrentieanalyse en hebben we samen onze sterke punten scherp gekregen. Ook zijn de kansen op het gebied van klantloyaliteit aangestipt. Al met al een duidelijke en interactieve training, die helemaal aansloot bij onze wensen."

Werken aan een beter financieel resultaat
Docent Jos Fleischeuer: "Hoe meer waarde je als organisatie levert aan de klant, hoe hoger de prijs die je mag vragen. In de praktijk zien we echter dat onderhandelingen vaak blijven steken op het prijsvraagstuk – de toegevoegde waarde van de organisatie wordt daarbij amper uitgelicht. Daarom helpen we bedrijven in onze incompany training “Pricing” bij het inzichtelijk maken van hun onderscheidend vermogen en dit te verwerken in hun marketingstrategie. Met wetenschappelijke concepten en modellen als vertrekpunt bepalen we de huidige marktpositie en ontwikkelen we samen praktische handvatten voor het versterken van het prijsbeleid. De nadruk ligt op het opdoen van inspiratie voor een betere waardetoe-eigening en de vertaling naar een hoger financieel resultaat."

Meer informatie:
Voor vragen over incompany mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie, contact Nikolaj Bijleveld, programma manager van de University of Groningen Business School:

T : 050 363 3117
E: n.h.bijleveld@rug.nl

Laatst gewijzigd:28 februari 2020 11:03

Meer nieuws

  • 10 juli 2020

    ENLIGHT recognized as a European University

    The ENLIGHT consortium of nine European universities, including the University of Groningen, was selected within the framework of the second call for ‘European Universities’, the European Commission's pilot program for new multilateral networks....

  • 08 juli 2020

    Piekopvang in Groningen voorbereid voor internationale studenten

    Aan het einde van de zomer komen er naast veel Nederlandse studenten ook internationale studenten naar Groningen om voor kortere of langere tijd te studeren aan de Hanzehogeschool Groningen (HG) of de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Vanwege de...

  • 01 juli 2020

    Sander de Hosson Alumnus van het Jaar 2019

    Longarts Sander de Hosson is door de Rijksuniversiteit Groningen verkozen tot Alumnus van het Jaar 2019. Hij ontvangt de prijs voor de indringende wijze waarop hij aandacht vraagt voor de emotionele kant van de palliatieve zorg en voor het onder...