Skip to ContentSkip to Navigation
University of Groningen Business School
Connecting for impact
Business School

UGBS certificaat voor medewerkers Heuver Banden: "Interactieve training over pricing sloot helemaal aan bij onze wensen"

12 juni 2018
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond
Drs. Jos Fleischeuer & Marjolein Dangremond

Heuver Banden heeft de UGBS incompany training "Pricing" afgesloten en certificaten ontvangen van de University of Groningen Business School. Afgestemd op de eigen organisatie kregen de sales- en marketingmedewerkers van Heuver praktische handvatten om hun prijsbeleid te versterken. De training werd gegeven door Drs. Jos Fleischeuer, Universitair Docent Business Marketing en door Tammo Bijmolt, hoogleraar Marketing aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Analyseren van onze eigen business
"Voor het bepalen van een goede sales- en marketingstrategie moet je soms een stap terugnemen, om je heen kijken en nadenken over de kerngedachte van je organisatie', zegt Marjolein Dangremond, Sales Coordinator & Key Account Manager Heuver bandengroothandel. "Tijdens de incompany training “Pricing’’ hebben wij leren inzien waar de toegevoegde waarde van Heuver ligt en hoe we deze kunnen uitdragen. Relevant vonden wij dat de training volledig was afgestemd op onze organisatie en onze positie binnen de branche. Zo werden probleemkwesties uit onze eigen business uitgewerkt, zijn we aan de slag gegaan met een concurrentieanalyse en hebben we samen onze sterke punten scherp gekregen. Ook zijn de kansen op het gebied van klantloyaliteit aangestipt. Al met al een duidelijke en interactieve training, die helemaal aansloot bij onze wensen."

Werken aan een beter financieel resultaat
Docent Jos Fleischeuer: "Hoe meer waarde je als organisatie levert aan de klant, hoe hoger de prijs die je mag vragen. In de praktijk zien we echter dat onderhandelingen vaak blijven steken op het prijsvraagstuk – de toegevoegde waarde van de organisatie wordt daarbij amper uitgelicht. Daarom helpen we bedrijven in onze incompany training “Pricing” bij het inzichtelijk maken van hun onderscheidend vermogen en dit te verwerken in hun marketingstrategie. Met wetenschappelijke concepten en modellen als vertrekpunt bepalen we de huidige marktpositie en ontwikkelen we samen praktische handvatten voor het versterken van het prijsbeleid. De nadruk ligt op het opdoen van inspiratie voor een betere waardetoe-eigening en de vertaling naar een hoger financieel resultaat."

Meer informatie:
Voor vragen over incompany mogelijkheden voor uw bedrijf of organisatie, contact Nikolaj Bijleveld, programma manager van de University of Groningen Business School:

T : 050 363 3117
E: n.h.bijleveld@rug.nl

Laatst gewijzigd:28 februari 2020 11:03

Meer nieuws

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...

  • 04 maart 2024

    Een plantaardige sensor

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 11 december 2023

    Join the 'Language and AI' community

    As a part of the Jantina Tammes School, the 'Language and AI' theme is an interdisciplinary initiative that aims to encourage collaboration among academics, PhD candidates, students, and industry representatives who share a keen interest in the...