Skip to ContentSkip to Navigation
Expertisecentrum HRM&OBOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

Expertisecentrum HRM&OB

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Expertisecentrum Human Resource Management & Organisational BehaviourProjectenUsing Creativity

Using Creativity

Ieder mens is van nature creatief. Als werkgever is het de kunst hier op een goede manier gebruik van te maken. Binnen ons onderzoeksproject laten wij zien hoe u de creativiteit van medewerkers optimaal benut en daarmee waarde creëert voor uw organisatie. Wij streven naar een beter begrip van creativiteit en geven praktische aanbevelingen om creativiteit en innovatie te bevorderen.

Hoe stimuleert u de creativiteit van medewerkers? En hoe zorgt u ervoor dat creatieve ideeën worden omgezet in innovatie? Profiteer van onze expertise door mee te doen aan ons onderzoek.

Blogs

Waarom ziet de een het (probleem) wel, maar de ander niet?
Datum:18 september 2018

In de snelle en dynamische wereld van vandaag is creatief probleem oplossen cruciaal voor het bereiken van succes. Niet verrassend, geeft het World Economic Forum ‘complex probleem oplossen’ en ‘creativiteit’ respectievelijk de eerste en derde plaats in de...

Creativiteit als prestatie-indicator – werkt het?
Datum:04 september 2018

Hoe belangrijk is het voor uw organisatie dat medewerkers creatieve oplossingen en suggesties verzinnen en aandragen? Belangrijk genoeg om creativiteit op te nemen als prestatie-indicator waar medewerkers op beoordeeld worden? Recent onderzoek suggereert dat...

Meer zelfsturing klinkt goed, maar vraagt wel om het juiste leiderschap
Datum:17 april 2018

Veel creatieve organisaties proberen formele hiërarchie te verminderen. De rol van formeel leidinggevenden moet minder prominent worden en teams moeten vaak zoveel mogelijk zelfsturend zijn. In beginsel is dat niet zo’n gek idee, want formele hiërarchie kan...

Observaties Creativiteit en Innovatie In Noord Nederland
Datum:01 februari 2018

Sinds de zomer van 2016 loopt mijn onderzoeksproject “creativiteit in organisaties”. Dit project wordt gefinancierd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) en heeft als doel om te begrijpen hoe creativiteit in organisaties beter...

Bernard Nijstad over creativiteit


Hoe innovatief is uw organisatie?

innovatie scan
printView this page in: English