Skip to ContentSkip to Navigation

Centre of expertise In the LEAD

Faculty of Economics and Business
In the LEAD

State-of-the-art research on the effectiveness of leadership

Leadership is essential for the effective functioning of both organisations and society at large. At centre of expertise In the LEAD (Leadership, Evidence, Advice & Data), we provide organisations with state-of-the-art research on the effectiveness of leadership. We also deliver tailored advice and present lectures and talks to professionals and organisations.

It is our mission to support organisations and strategic leaders by means of scientific research and education in making effective choices, based on the context in which they operate. This involves bringing together the knowledge of our economists, leadership and management experts, and giving clear, research-based advice. Read more about our mission and vision or download the In the LEAD brochure.

Blog

Gaat dat niet zien: Rutte versus Baudet als schijnstrijd
Date:22 May 2019

De indruk wordt gewekt van een waar duel, als tussen Badr Hari en Rico Verhoeven. Maar het gaat niet om het winnen, het tv-debat zelf en de aandacht zijn de hoofdprijs voor Rutte én Baudet. En dat op de publieke omroep, kritiseren Janka Stoker en Harry Garretsen,...

Column "Vergütung von CEOs ist Belohnung von Macht"
Date:15 May 2019

Voor de tweede keer hebben Janka Stoker en Harry Garretsen een column geschreven voor de Börsen-Zeitung. Op dinsdag 7 mei is hun column "Vergütung von CEOs ist Belohnung von Macht" gepubliceerd in de Duitse krant. Lees het artikel hier

Betere managers leiden productievere bedrijven
Date:08 May 2019

Industriële bedrijven met een hogere kwaliteit van het management presteren beter. Een hoge productiviteit en meer internationale activiteiten van het bedrijf gaan vaak samen met een hogere managementkwaliteit van de leiding. Dit blijkt uit gezamenlijk onderzoek...

Calendar

View all events

Janka Stoker

Harry Garretsen

Goede leiders zweven niet

Our partners

In the LEAD
Partner institutes
printView this page in: Nederlands