Skip to ContentSkip to Navigation
Groningen Digital Business Centre
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Groningen Digital Business Centre Blog
Header image Blog GDBC

Blog GDBC

Met GDBC naar de Marug Conference

Datum:06 februari 2020
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
Marug conference
Marug conference

Met de voortdurende digitale transformatie worden nieuwe technologieën steeds meer geïntegreerd in ons dagelijks leven. Nieuwe kanalen zoals mobiele apps, sociale media, smartwatches en Google Home zijn opgenomen in onze dagelijkse werkzaamheden. Klanten komen via deze verschillende platforms in contact met bedrijven.

Meer dan ooit moeten marketingstrategieën met dezelfde hoge snelheid worden aangepast aan de eisen van de klant. De grootste uitdaging is om alle contactpunten van elke klant zo te verbinden, dat welke reis de klant ook kiest, de ervaring consistent is. Dit roept om een omnichannel marketingstrategie, waarbij de grenzen tussen de verschillende kanalen vervagen, daarom is het thema van de 31e MARUG Marketing Conference: ‘Blurring Boundaries: when new channels blend in…’

De MARUG Marketing Conference is het grootste studenten marketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele ervaren marketeers bezocht. De dag zal worden geopend door dr. Evert de Haan (Rijksuniversiteit Groningen). Hij zal een korte introductie over omnichannel marketing geven en de meest recente ontwikkelingen omtrent dit onderwerp uitlichten. Lysander Oerlemans (Manager Retail Commercial Operations Rituals) zal ingaan op het fysieke belang van omnichannel marketing. Sanne Knoben en Rosanna van de Leemkolk (Strategic Marketing Director en Creative & Influencer Marketing Specialist 3sixtyfive) zullen vertellen over influencer marketing en hoe nieuwe kanalen daarbij ingezet worden. De dag biedt de gelegenheid om uw sociale en professionele netwerk uit te breiden door middel van een interessante workshop voor bedrijfsdeelnemers. De workshop is een interactieve sessie waarbij een 3sixtyfive een interessante case presenteert om meer kennis op te doen over een specifiek marketing onderwerp. Ook is er de mogelijkheid om de masterclass te volgen waarin onder andere Merkle, L'Oréal en De Nieuwe Zaak zullen spreken. De dag zal worden geleid door Gwen van Poorten (bekend van BNN en 3 op Reis) en wordt afgesloten met een netwerkborrel.

Programma 18 februari (onder voorbehoud)

09:15 Ontvangst
09:40 Opening en lezingen
11:10 Pauze
11:40 Lezingen en act
13:00 Lunch
14:05 Workshops (3sixtyfive) en Masterclasses (L’Oréal, Merkle en De Nieuwe Zaak)
16:15 Pauze
16:10 Lezingen en slotbeschouwing
17:20 Netwerkborrel

Parkeergelegenheid

De MARUG Marketing Conference zal plaatsvinden in MartiniPlaza te Groningen. Er is ruime parkeergelegenheid op het parkeerdek aan de overkant van MartiniPlaza. Voor uitrijkaarten wordt gezorgd.

Korting voor professionals
Leden van GDBC kunnen nu voor slechts €99,- excl. (in plaats van €199,- excl.) deelnemen aan de MARUG Marketing Conference. Schrijf u snel in via deze link en vul de code ‘OMNICHANNEL’ in op het inschrijfformulier, om zo van de korting te profiteren. U kunt zich ook aanmelden door een mail te sturen met vermelding van de kortingscode naar onderstaand e-mailadres. Voor het complete programma en verdere informatie verwijzen wij u naar onze website en u kunt ons volgen op LinkedIn!

Wij hopen u te mogen verwelkomen op de 31e MARUG Marketing Conference op 18 februari 2020 te MartiniPlaza Groningen!
Namens het MARUG Conference Bestuur,

Emilie Wijnants Hoofd Dagorganisatie do@marugconference.nl

Over de auteur

drs. ing. Bas Baalmans
drs. ing. Bas Baalmans
Projectleider Groningen Digital Business Centre (GDBC)

Link: /staff/b.s.baalmans/