Groningen Digital Business Centre
Groningen Digital Business Centre Blog
Header image Blog GDBC

Blog GDBC

GDBC maakt wetenschappelijke artikelen toegankelijk

Datum:24 augustus 2019
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
Thijs Broekhuizen

Het GDBC staat voor kennis en kennisdeling. In overleg met uitgevers en auteurs is het GDBC er in geslaagd wetenschappelijke artikelen, zoals geplaatst in bijvoorbeeld Journal of Business Research, voor een breed publiek toegankelijk te maken. De samenvattingen en links naar de gehele artikelen worden hier geplaatst, op de website van het GDBC bij de blogs.

De heldere samenvatting in het Nederlands is geschreven door de auteur, vaak een hoogleraar of universitair docent van de RUG, en geeft een mooie beknopte weergave van het gehele artikel dat in het Engels is.

Dit is de eerste. Het artikel gaat over openheid van digitale platformen. De auteurs zijn Emrich, Gijsenberg, Donkers, Sloot, Broekhuis en Broekhuizen. De laatste in deze rij, Thijs Broekhuizen Universitair Hoofddocent aan de Rijksuniversiteit Groningen en gelieerd aan het GDBC, heeft de samenvatting van het artikel verzorgd.

Aan het einde van de samenvatting worden nog een aantal praktische adviezen meegegeven door de auteur(s). Lees de Nederlandse samenvatting met daarin ook de link naar het gehele wetenschappelijke artikel. Dit is de link direct naar het Engelstalige originele artikel

drs. ing. Bas Baalmans
Projectleider Groningen Digital Business Centre (GDBC)

Link: /staff/b.s.baalmans/