Groningen Digital Business Centre
Groningen Digital Business Centre Blog
Header image Blog GDBC

Blog GDBC

GDBC haalt met David Prade wederom een jonge onderzoeker in huis

Datum:26 februari 2019
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
David Prade

“Ik heb altijd veel interesse in technologie gehad. Ik besteed veel van mijn vrije tijd aan het demonteren en repareren van allerlei apparaten, van desktops en notebook-pc's tot smartphones, tablets, tv's, luidsprekers, muizen, toetsenborden en ga maar door”, begint David Prade, recent aangestelde onderzoeker bij het GDBC, zijn introductie.

Het GDBC heeft dus met haar recente ‘aanwinst’ een heuse techneut in huis gehaald. De in Duitsland geboren Prade (in Speyer, nabij Mannheim) heeft dan ook een voorkeur op onderzoeksgebied dat richting big data applicaties gaat.

De zogenaamde business component komt vanuit de security en privacy hoek: “Ik concentreer me op de privacy van consumenten met betrekking tot dit soort applicaties en de recente implementatie van de GDPR.” Een slag om de arm met betrekking tot zijn definitieve onderzoeksonderwerp wil de jonge Duitser (geboren op 22 oktober 1992) nog wel behouden: “Dit kan uiteraard nog veranderen, want er zijn meerdere opties die we momenteel bekijken en bespreken”, aldus de onderzoeker die onder andere in België en Korea gestudeerd heeft. Meer recentelijk was Prade student aan de Universiteit van Maastricht.

Prade is nog niet lang in Groningen maar is nu al onder de indruk van de stad en universiteit: “Klein, maar divers en met een grote variatie!” besluit de enthousiaste GDBC-onderzoeker.

drs. ing. Bas Baalmans
Projectleider Groningen Digital Business Centre (GDBC)

Link: /staff/b.s.baalmans/