Groningen Digital Business Centre

Datum:16 januari 2019
Auteur:drs. ing. Bas Baalmans
MARUG conferentie

Er breekt een nieuw tijdperk aan die de wereld voor altijd zal veranderen. Mobiele telefoons en sociale media verbinden ons meer dan ooit tevoren en de toegankelijkheid van informatie groeit voortdurend. Het tijdperk is aangebroken van een nieuwe technologische revolutie: Artificial Intelligence (AI).

AI heeft invloed op elk aspect van ons leven, maar zal de grootste impact hebben op marketing. In marketing kunnen AI-concepten in combinatie met klantgegevens worden gebruikt om te anticiperen op de volgende zet van een klant en om de klantreis te verbeteren. Op deze manier kunnen marketeers beter voorspellen, klantgericht te werk gaan, analyseren, aanbevelingen doen, zoekgedrag ondersteunen en klantenservice verbeteren om de meest gepersonaliseerde klantbenadering mogelijk te maken. Op 26 februari zullen we alles te weten komen over deze mogelijkheden tijdens de 30e MARUG Conference: 'Intelligent Impact: when digital becomes human!'

De MARUG Marketing Conference is het grootste professionele studenten marketingcongres van Nederland en wordt jaarlijks door vele ervaren marketeers van grote tot kleinere bedrijven bezocht. De dag zal geopend worden met een uitleg van de ontwikkeling omtrent Artificial Intelligence in de marketingwereld door dr. Jenny van Doorn (Rijksuniversiteit Groningen) aan de hand van wetenschappelijke inzichten. Vervolgens zal Kevin Capota (CMO L'Oréal) toelichten hoe bedrijven in de FMCG-sector gebruik kunnen maken van deze ontwikkeling. Hij zal verder ingaan op de invloed van AI op de interactie met de consument. Maurice Verhagen (Global Head of Insights & Analytics Philips) levert een bijdrage door de analytische kant van AI te belichten door gebruik te maken van klantengegevens. Bart Voorn (Director HR Analytics Ahold Delhaize) zal de mogelijkheden in de retailsector in combinatie met het AIR Lab bespreken en de analytische kant van deze nieuwe technologie verder uitdiepen. Naast deze lezingen zullen er verschillende interessante TED-talks zijn die een heel ander perspectief van dit thema gaan belichten. Deze dag biedt daarnaast ook mogelijkheden om uw sociale en professionele netwerk uit te breiden door middel van workshops, masterclasses en een aansluitende netwerkborrel. De dag zal worden geleid door Rik van de Westelaken (bekend van NOS Journaal en presentator Wie Is De Mol?).

Programma (onder voorbehoud):

09:00 - 09:30 Ontvangst

09:30 - 11:00 Opening en lezingen

11:00 - 11:30 Pauze

11:30 - 12:35 Lezingen en lustrumviering

12:35 - 13:40 Lunch

13:40 - 15:55 Workshop (How & Knower) en Masterclasses (MARS en Rituals)

15:55 - 16:25 Pauze

16:25 - 17:30 Lezingen en slotbeschouwing

17:30 - 18:15 Netwerkborrel

Parkeergelegenheid

De MARUG Marketing Conference zal plaatsvinden in MartiniPlaza te Groningen. Er is ruime parkeergelegenheid en dat is mogelijk op het parkeerdek aan de overkant van MartiniPlaza.

Voor uitrijkaarten wordt gezorgd.

Korting

In het kader van de samenwerking tussen MARUG en GDBC kunnen leden van de Groningen Digital Business Center nu voor slechts €99,- excl. (in plaats van €199,- excl.) deelnemen aan de MARUG Marketing Conference. Schrijf u snel in via deze link en vul de code ‘GDBC’ in op het inschrijfformulier om van de korting te profiteren. Voor het complete programma en verdere informatie bezoek de website !

Wij hopen u te mogen verwelkomen op de 30e MARUG Marketing Conference op 26 februari 2019!

Namens het MARUG Conference Bestuur,

Maartje Lensink. Hoofd Dagorganisatie, do marugconference.nl en Bas Baalmans, projectleider GDBC b.s.baalmans rug.nl

drs. ing. Bas Baalmans
Projectleider Groningen Digital Business Centre (GDBC)