Customer Insights Center (RUGCIC)
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Customer Insights Center (RUGCIC) Wat is het CIC?

Wat is het CIC?

De wetenschap en de praktijk verbinden

Terwijl marketingmanagers op zoek zijn naar meer kennis over klanten en hun gedrag (Customer Insights), onderzoeken wetenschappers van de universiteit dezelfde klanten. Waarom zouden wij onze vragen en kennis niet bundelen?

Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (CIC) brengt de marketing kennis en -kunde van studenten, onderzoekers en bedrijven samen. We gebruiken data science, best practices en wetenschappelijke onderzoeken om klanten volledig te begrijpen. Door lid te worden, krijg je toegang tot actuele kennis en ons waardevolle netwerk. Bedrijven als KPN, Noordhoff, NS en Wehkamp gingen je al voor.

Waarom een Customer Insights Center?

Als je gefundeerde beslissingen wilt nemen om optimaal in te kunnen spelen op je klant zijn de volgende vragen van belang:

• Wat zijn de trends en ontwikkelingen qua klantgedrag in Nederland?
  • Welke bewezen succesfactoren kan ik op klantgerichte projecten toepassen?
  • Hoe kunnen mijn medewerkers structureel bijblijven op het marketing vakgebied?

Wij bieden:

Onderbouwde klant- en marktkennis
  1. Interactieve inhouse sessies waarin wetenschap wordt vertaald naar praktijkinzichten om toe te passen in je organisatie.
  2. Toegang tot whitepapers over de nieuwste wetenschappelijke publicaties vol managementsamenvattingen.
  3. Een sterk netwerk van professionals ter klantkennisuitwisseling.
  4. Deeltijdopleidingen ter verbetering van de klantkennis van medewerkers.
  5. Toegang tot onze online kennisbank waarin colleges, whitepapers, publicaties en podcasts te vinden zijn over wetenschappelijke inzichten voor jouw organisatie.
  6. Mogelijkheden tot samen onderzoek doen om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen.
  7. Kennismaking met bijna of recent afgestudeerde topstudenten.
Wetenschappelijke kwaliteit

Het Customer Insights Center (RUGCIC) vormt een onderdeel van de Faculteit Economie & Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Wetenschappelijke kwaliteit staat voorop.

Lange termijn kennisuitwisseling en samenwerking

RUGCIC is geen commercieel adviesbureau, maar bouwt op non-profit basis aan lange termijn kennisuitwisseling met onze leden uit het bedrijfsleven. De nadruk ligt op een langdurige samenwerkingsrelatie, waarin klantinzichten stap voor stap worden opgebouwd en gedeeld.

Theorie vertaald naar de praktijk

Vaak zijn wetenschappelijke publicaties over marketing, klanten en klantgedrag niet rechtstreeks geschikt voor implementatie in de praktijk. Daarom vertalen wij de nieuwste wetenschappelijke kennis naar toepasbare ideeën, leesbare rapporten, praktijkgerichte opleidingen, workshops, podcasts etc.

decoratieve afbeelding
Wetenschappelijk directeuren Jaap Wieringa en Evert de Haan, samen met interim-directeur Randolf Kobus en assistenten Eyzo Bakker, Tynke Broekens en Nina van Vredendaal
Laatst gewijzigd:25 april 2024 09:28