Seminars
Seminar 19 mei: When the cookie crumbles: marketing personalization in a privacy era
In de komende maanden stomen we je klaar voor de cookieless era. Bij deze nodigen we graag uit voor de tweede sessie in een reeks van drie sessies; een seminar over “personalisatie in een tijd van privacy: de nieuwste oplossingen en ontwikkelingen voor jouw organisatie” met internationaal gerenommeerd hoogleraar Bernd Skiera, Gilian Ponte met een revolutionair nieuwe manier van data verzamelen en targeting en Meta (voorheen Facebook). Voor uitgebreide informatie over de andere twee sessies, zie de tekst hieronder. Direct inschrijven? Klik hier.
Sprekers
De dag zal voorgezeten worden door Lian de Boer van NewNexus. Zij zal de dag in goede banen leiden en in gesprek gaan met onze sprekers: Prof. dr. Jaap Wieringa en Gilian Ponte vertelt over zijn onderzoek en een revolutionaire nieuwe manier van data verzamelen en targeting. Prof. dr. Bernd Skiera is een internationaal gerenommeerd hoogleraar uit Duitsland en is bekend vanwege zijn vele publicaties en awards voor zijn onderzoek op het gebied van privacy en marketing. Hij vertelt ons over de laatste inzichten op dit gebied. Ten slotte is Olav Lijnbach aan het woord. Hij is marketing science lead Benelux bij Meta (voorheen Facebook). Hij vertelt ons hoe Facebook omgaat met de GDPR en hoe ze de data van hun gebruikers veiligstellen.
Inschrijven
Via dit inschrijfformulier kun je inschrijven! Wij kijken ernaar uit om jullie ook weer op locatie te mogen ontvangen. Daarnaast zal er ook een livestream beschikbaar zijn via Zoom voor iedereen die toch liever thuis meegeniet van ons seminar, dit kun je ook aangeven in het inschrijfformulier.
Niet-leden betalen €499,- excl. BTW per persoon; alle klantgerelateerde medewerkers van RUGCIC bedrijfsleden kunnen onbeperkt GRATIS deelnemen; partnerorganisaties (zie lid van) kennen een gereduceerd tarief.
Datum
Donderdagmiddag 19 mei 2022
Thema
It's not the destination, it's the customer journey - hoe gebruik je de klantreis om churn te verminderen?
Agenda
(kan nog wijzigen)
- 13:45 - 14:15 Inloop met koffie en thee
- 14:15 - 14:25 Opening door de dagvoorzitter, Lian de Boer, NewNexus
- 14:25 - 15:25 Prof. dr. Jaap Wieringa en Gilian Ponte, RUGCIC
- 15:25 - 16:10 Prof. dr. Bernd Skiera
- 16:10 - 16:35 Pauze
- 16:35 - 17:20 Olav Lijnbach, Marketing Science Lead Benelux bij Meta (voorheen Facebook)
- 17:20 - 17:30 Conclusies
- 17:30 - 20:00 Borrel met avondeten
Locatie
CitySense Utrecht of Online via Zoom.
CitySense bevindt zich in het centrum van Utrecht, hierdoor moedigen we jullie ook vooral aan om met het openbaarvervoer hierheen te komen. Het adres van CitySense is: St Jacobsstraat 12, 3511 BS Utrecht. Vanaf het Centraal station is het ongeveer 10 minuten lopen of 4 minuten met Bus 1 vanaf Centraal Station richting Overvecht-Noord bushalte: Sint Jacobsstraat.
Toch met de auto? Parkeer dan bij Parkeergarage Paardenveld: Kroonstraat 9, 3511 RC Utrecht
Inschrijfprocedure
Via het volgende formulier kun jij je inschrijven: Inschrijfformulier. Direct na inschrijving ontvang je een mail van je inschrijving. Geen mail ontvangen? Stuur dan een mail naar cic rug.nl. Ook ontvang je in ieder geval een mail een week voor het seminar met nog een bevestiging van het seminar en informatie. De dag voor het seminar ontvang je de link indien je jezelf hebt opgegeven via de livestream.
Eventuele journalisten van de pers wordt vriendelijk verzocht vooraf contact met ons op te nemen over de mogelijkheden van deelname en voor het houden van interviews met onze topsprekers uit wetenschap en praktijk.
Alle toekomstige activiteiten en prijzen worden steeds onder voorbehoud vermeld. In geval van wijzigingen worden reeds ingeschreven deelnemers voorafgaand op de hoogte gesteld.
Vragen, suggesties, of moeite met het inschrijfformulier? Neem gerust even contact met ons op.
Eerdere RUGCIC seminars |
---|
18 november 2022 It's not the destination, it's the customer journey Online seminar Sprekers: Roderik van Grieken (Directeur Nederlands Debat Instituut), Roelof Hars (RUGCIC), Dr. Niels Holtrop (Maastricht University), Prof. Dr. Jaap Wieringa (RUGCIC), Thijs Urlings (Nederlandse Spoorwegen). |
6 juli 2021 Werken aan een toekomst na COVID: Klantinzichten en klantcases Hybride Seminar Sprekers: Roderik van Grieken (Directeur Nederlands Debat Instituut), Bas Krijgsman (Event Insight), Dr. Ir. Maarten Gijsenberg (RUGCIC), Bijzonder hoogleraar Dr. Corine Noordhoff (RUGCIC & A.S. Watsons), Daan Roosegaarde (Roosegaarde). |
27 oktober 2020 Artificial Intelligence: Van theorie naar praktijk. Online Seminar |
14 mei 2020 Dynamic Digital Pricing: wat als we onze online prijzen optimaal aanpassen aan de klant? Engelstalig online seminar |
14 november 2019 Nudging: met welke kleine clues verleid jij je klanten? Rapportcijfer van de deelnemers: 8,4 |
16 mei 2019 Online zoekgedrag: wat zijn de grote veranderingen? Rapportcijfer van de deelnemers: 8,6 |
8 november 2018 Attributie: welke contactkanalen leveren hoeveel inkomsten op? Rapportcijfer van de deelnemers: 8,9 |
24 mei 2018 Customer Insights uit Machine Learning Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC, dr. J. van Doorn, RUGCIC, dr. J.T. Bouma, RUGCIC, E. Volkers, Randstad, J. van Gesink, EDM, R. Stegmann, EDM. Rapportcijfer van de deelnemers: 9,0 |
30 november 2017 Lustrum 10 jaar Customer Insights Prof. dr. B. Schmitt, Columbia New York, Prof. dr. W. Reinartz, University Köln, J. Bosma, NS, E. Hoppen, Wehkamp.nl, Y. Wollerich, Achmea, H. Zijlstra, KLM, Dr. J.T. Bouma, RUGCIC, Prof. dr. P.C. Verhoef, RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC. Rapportcijfer van de deelnemers: 8,8 |
23 maart 2017 Customer Feedback Loop Dr. J. van Doorn, RUGCIC, Dr. L. Lobschat, RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC, Dr. J.T. Bouma, RUGCIC, E. van der Harst, MetrixLab, M. Teerling, Eneco, B. Manintveld, Eneco Rapportcijfer van de deelnemers: 8,7 |
3 november 2016 Customer Experience (CX) Prof. dr. P.C. Verhoef, Oprichter RUGCIC, Dr. J.T. Bouma, Directeur RUGCIC, M. Schnorrer MSc., Pricewise, Drs. S. van Slooten, Altuition Rapportcijfer van de deelnemers: 8,7 |
31 maart 2016 Trends en ontwikkelingen in Mobile marketing Prof. dr. X. Luo, Temple University, Dr. E. de Haan, Goethe University / RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, Research Directeur RUGCIC, H. Lubbers, RMC / CityTraffic, E. de Ruiter, Storm Digital, M. Slagter, Storm Digital Rapportcijfer van de deelnemers: 8,1 |
19 november 2015 Unstructured data: waarom begrijpen wij onze klanten nog steeds niet helemaal? Prof. dr. J.E. Wieringa, Research Directeur RUGCIC, Prof. dr. R. Vliegenthart, Researcher UvA, Dr. J.T. Bouma, Directeur RUGCIC, Drs. E. Kooge, Managing Partner MetrixLab Big Data, Drs. T. Los, Director Webhelp Netherlands Rapportcijfer van de deelnemers: 8,5 |
26 maart 2015 Emoties als drijfveren voor klantenbeslissingen Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. D. Trampe, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. R. Dietvorst, Neurolabs, Drs. B. Schutz, Online Dialogue, Drs. J. Zwang, Vodafone Rapportcijfer van deelnemers: 8,7 |
30 oktober 2014 Privacy: bedreigingen en kansen voor klanten en bedrijven Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, F. Beke M.Sc., Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. G.J. Zwenne, Universiteit Leiden, Dr. N. Bellens, Riverrun.be, Drs. Marel Rietman, ING Rapportcijfer van deelnemers: 9,0 |
20 maart 2014 Pricing optimalisatie vanuit klant en bedrijf Dr. M.J Gijsenberg, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. K. van Ittersum, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. B. Arenoe, Arenoe MI consultancy, Drs. R. Richie, UPC, G. Scholz, Media Markt Rapportcijfer van deelnemers: 8,9 |
31 oktober 2013 Toepassingen van big marketing data Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. Ewald Hoppen, Wehkamp.nl, Drs. Faas Broersma, IBM Global Business Services, Drs. Kim Verhaaf, ING Bank Rapportcijfer van deelnemers: 8,6 |
21 maart 2013 Neuromarketing: hersenonderzoek om klantgedrag beter te voorspellen E.L.E. de Vries, M.Sc., Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, directeur Customer Insights Center Rijksuniversiteit Groningen, M. de Munnik, directeur Neurensics, Drs. P. Postma, directeur Paul Postma Marketing Consultancy Rapportcijfer van deelnemers: 8,7 |
27 september 2012 Marketing accountability: het koppelen van marketing en finance metrics voor betere resultaten Prof. dr. T. Wiesel, University of Münster, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Rintel, Air France-KLM, Drs. J. Warnecke, KPN Mobile Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
5 april 2012 Duurzame marketing: hoe raken bedrijven daarmee meer klanten? Prof. dr. C.B. Bhattacharya, ESMT Business School, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Schouten, ANWB, Drs. I. Schram, VODW Marketing Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
2 februari 2012 De Customer Performance Awards 2012 zijn gewonnen door: Unive (overall en financiële dienstverleners) Prof. dr. R.K. Chandy, London Business School, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Ing. P. van den Ban, Univé, E. van Lemmen, Beiersdorf, etc. Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
29 september 2011 Klantenpsychologie: waarmee beïnvloeden bedrijven klanten? Prof. dr. B.M. Fennis, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Ir. J. Himpers, Altuition, Drs. J. Kruisweg, Canon Rapportcijfer van deelnemers: 8,0 |
7 april 2011 Managing customer feedback: hoe kunnen klantcontacten nog optimaler worden benut? Prof. dr. K.N. Lemon, Boston College, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. Drs. H. Stommels, Centraal Beheer Achmea, Pedro Okken, USG Ikki Rapportcijfer van deelnemers: 8,4 |
1 februari 2011 De Customer Performance Awards 2011 zijn gewonnen door: Ikea (overall en retail) Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. M.S. Bugel, MIcompany, T. Hoving-Wesselius M.Sc., MIcompany, Drs. T. Alleman, MetrixLab, Drs. N. Berndsen, MetrixLab, Dr. L. Teunter, MetrixLab, Prof. dr. W.J. Reinartz, Universiteit Keulen, Drs. M.C. Schaeffer, Bol.com Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
18 november 2010 Behavioral Targeting: hoe bereiken we de juiste klant op het juiste moment met het juiste bericht? Prof. dr. J.C. Hoekstra, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. B. van Dongen, VODW, A. Bloemendal, Bol.com, J. Kamst, SNS Reaal Rapportcijfer van deelnemers: 8,8 |
8 juni 2010 Effectievere campagnes: welke inzichten vanuit wetenschap en praktijk werken? Prof. dr. M. Krafft, University of Munster, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. D. Marcus, ClickValue, Drs. K. Groenewoud, Cendris Rapportcijfer van deelnemers: 7,6 |
19 januari 2010 De Customer Performance Awards 2010 zijn gewonnen door: Ikea (overall en retail) Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. T. Alleman, MetrixLab, Drs. M. Bügel, MIcompany, Drs. P.W. Mol, directeur PB Rabobank Nederland, Drs. E.J. Doorenbosch, directeur Hi |
1 december 2009 Sociale netwerken & nieuwe media: Hoe kunnen onder meer Twitter, LinkedIn, Facebook worden ingezet om klantstrategieën te verbeteren? Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. S. Gensler, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. S.H.K. Wuyts, Universiteit Tilburg, Drs. J.L. Waaijers, KPN, Drs. M. van Brenk, partner VODW marketing Rapportcijfer van deelnemers: 8,3 |
26 maart 2009 Recessiemarketing: wat zijn de interessante kansen voor marketeers in economische crises? Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. E. Sterken, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. L.M. Sloot, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. F. de Neree, Goldman Sachs, Drs. A.R. Timmermans, Friesland Bank, Drs. P. Breet, Pon Automotive Rapportcijfer van deelnemers: 8,6 |
20 november 2008 Implementatiesuccesfactoren: welke slaag- en faalfactoren zijn doorslaggevend bij marketingveranderingen? Dr(s). J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. G. Haanstra, Haanstra management, Drs. W.M Spoor MBA, Wehkamp, Drs. F.H.H. Swarts, Wehkamp Rapportcijfer van deelnemers: 9,4 |
7 mei 2008 Retentie en churn: hoe kan worden voorspeld welke klanten dreigen weg te gaan? Dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Roose, KPN telecom, Drs. S. Velders, Agis zorgverzekeringen Rapportcijfer van deelnemers: 7,0 |
5 november 2007 Multichannel: how to manage customer relations with metrics over many channels? Prof. dr. R. Venkatesan, University of Virginia, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen Rapportcijfer van deelnemers: 6,5 |
19 maart 2007 Customer satisfaction: how to improve return on satisfaction? Prof. dr. R. Bolton, Arizona State University, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Janssen, Nederlandse Spoorwegen Rapportcijfer van deelnemers: 6,8. |
Laatst gewijzigd: | 02 mei 2022 15:56 |