Seminars (open inschrijving)
De seminars van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen zijn inmiddels een toonaangevend begrip. Herinner jij je het speciale VIP gevoel nog op het seminar over Customer Experience? En de passende sfeer van die middag over Privacy? Of de spanning met tromgeroffel bij de uitreiking van onze awards? En wil jij zelf ook (weer) iets nieuws ervaren als klant?
Zodra het thema en de datum voor ons volgende seminar bekend is zullen wij deze op deze pagina en via andere kanalen bekendmaken.
Voor al onze meetings volgen wij het up-to-date Coronaprotocol dat via deze link wordt aangegeven.

Ben jij hier ook weer bij? |
---|
Datum Voorjaarsseminar RUGCIC Wij doen ons uiterste best om het seminar weer live te organiseren in een veilige omgeving en we volgen hier de richtlijnen van de overheid en RUG. Hierdoor hebben wij momenteel besloten om het seminar volledig online te organiseren.
|
Inschrijven Via dit <<Inschrijfformulier>> kun je inschrijven! Door de huidige omstandigheden kunnen we helaas offline geen deelnemers ontvangen. Daarom ontvangen we graag iedereen via de livestream. Na inschrijving ontvang je op de dag van het seminar een mail met hierin de link naar de livestream.
Niet-leden betalen €1500,- excl. BTW per persoon; alle klantgerelateerde medewerkers van RUGCIC bedrijfsleden kunnen onbeperkt GRATIS deelnemen; partnerorganisaties (zie lid van) kennen een gereduceerd tarief. |
Thema Zodra het thema bekend is, zullen wij deze hier neerzetten.
Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) brengt wetenschappelijke kennis over klanten samen met de praktijk van toonaangevende bedrijven. Gestart wordt vanuit de nieuwste wetenschappelijke inzichten, gevolgd door lezingen van vergevorderde bedrijven die dit toepassen en ons een kijkje in de keuken gunnen.
|
Agenda (kan nog wijzigen) Zodra de agenda bekend is, zal deze hier geplaatst worden. |
Locatie & Route Livestream
|
Inschrijfprocedure Inschrijvers (Inschrijfformulier) ontvangen binnen twee weken een schriftelijke bevestiging met het thema en de datum van het evenement. Wegens de overweldigende belangstelling bij eerdere evenementen behoudt de organisatie het recht om kaarten dynamisch te distribueren over de aanvragers. Daarbij kan het in sommige gevallen zo uitkomen dat keuzes moeten worden gemaakt op grond van de beperkte zaalcapaciteit. Door corona is de zaalcapaciteit beperkt, hierdoor kunnen wij gelimiteerd kaarten aanbieden. Zodra wij het maximum aantal inschrijvingen hebben behaald, zullen we de inschrijving sluiten. Wij vragen hiervoor begrip. Toegangskaarten worden verstrekt aan inschrijvers zolang de voorraad strekt. Deelnemers ontvangen uiterlijk twee dagen van tevoren alle benodigde informatie, waaronder de definitieve agenda en de routebeschrijving. De dresscode-suggestie is business formal op al onze bijeenkomsten. Eventuele journalisten van de pers wordt vriendelijk verzocht vooraf contact met ons op te nemen over de mogelijkheden van deelname en voor het houden van interviews met onze topsprekers uit wetenschap en praktijk. Alle toekomstige activiteiten en prijzen worden steeds onder voorbehoud vermeld. In geval van wijzigingen worden reeds ingeschreven deelnemers voorafgaand op de hoogte gesteld. Vragen, suggesties, of moeite met het inschrijfformulier? Neem gerust even contact met ons op.
|
Historisch overzicht van eerdere seminars
Eerdere RUGCIC seminars |
---|
14 mei 2020 Dynamic Digital Pricing: wat als we onze online prijzen optimaal aanpassen aan de klant? Engelstalig online seminar |
14 november 2019 Nudging: met welke kleine clues verleid jij je klanten? Rapportcijfer van de deelnemers: 8,4 |
16 mei 2019 Online zoekgedrag: wat zijn de grote veranderingen? Rapportcijfer van de deelnemers: 8,6 |
8 november 2018 Attributie: welke contactkanalen leveren hoeveel inkomsten op? Rapportcijfer van de deelnemers: 8,9 |
24 mei 2018 Customer Insights uit Machine Learning Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC, dr. J. van Doorn, RUGCIC, dr. J.T. Bouma, RUGCIC, E. Volkers, Randstad, J. van Gesink, EDM, R. Stegmann, EDM. Rapportcijfer van de deelnemers: 9,0 |
30 november 2017 Lustrum 10 jaar Customer Insights Prof. dr. B. Schmitt, Columbia New York, Prof. dr. W. Reinartz, University Köln, J. Bosma, NS, E. Hoppen, Wehkamp.nl, Y. Wollerich, Achmea, H. Zijlstra, KLM, Dr. J.T. Bouma, RUGCIC, Prof. dr. P.C. Verhoef, RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC. Rapportcijfer van de deelnemers: 8,8 |
23 maart 2017 Customer Feedback Loop Dr. J. van Doorn, RUGCIC, Dr. L. Lobschat, RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC, Dr. J.T. Bouma, RUGCIC, E. van der Harst, MetrixLab, M. Teerling, Eneco, B. Manintveld, Eneco Rapportcijfer van de deelnemers: 8,7 |
3 november 2016 Customer Experience (CX) Prof. dr. P.C. Verhoef, Oprichter RUGCIC, Dr. J.T. Bouma, Directeur RUGCIC, M. Schnorrer MSc., Pricewise, Drs. S. van Slooten, Altuition Rapportcijfer van de deelnemers: 8,7 |
31 maart 2016 Trends en ontwikkelingen in Mobile marketing Prof. dr. X. Luo, Temple University, Dr. E. de Haan, Goethe University / RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, Research Directeur RUGCIC, H. Lubbers, RMC / CityTraffic, E. de Ruiter, Storm Digital, M. Slagter, Storm Digital Rapportcijfer van de deelnemers: 8,1 |
19 november 2015 Unstructured data: waarom begrijpen wij onze klanten nog steeds niet helemaal? Prof. dr. J.E. Wieringa, Research Directeur RUGCIC, Prof. dr. R. Vliegenthart, Researcher UvA, Dr. J.T. Bouma, Directeur RUGCIC, Drs. E. Kooge, Managing Partner MetrixLab Big Data, Drs. T. Los, Director Webhelp Netherlands Rapportcijfer van de deelnemers: 8,5 |
26 maart 2015 Emoties als drijfveren voor klantenbeslissingen Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. D. Trampe, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. R. Dietvorst, Neurolabs, Drs. B. Schutz, Online Dialogue, Drs. J. Zwang, Vodafone Rapportcijfer van deelnemers: 8,7 |
30 oktober 2014 Privacy: bedreigingen en kansen voor klanten en bedrijven Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, F. Beke M.Sc., Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. G.J. Zwenne, Universiteit Leiden, Dr. N. Bellens, Riverrun.be, Drs. Marel Rietman, ING Rapportcijfer van deelnemers: 9,0 |
20 maart 2014 Pricing optimalisatie vanuit klant en bedrijf Dr. M.J Gijsenberg, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. K. van Ittersum, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. B. Arenoe, Arenoe MI consultancy, Drs. R. Richie, UPC, G. Scholz, Media Markt Rapportcijfer van deelnemers: 8,9 |
31 oktober 2013 Toepassingen van big marketing data Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. Ewald Hoppen, Wehkamp.nl, Drs. Faas Broersma, IBM Global Business Services, Drs. Kim Verhaaf, ING Bank Rapportcijfer van deelnemers: 8,6 |
21 maart 2013 Neuromarketing: hersenonderzoek om klantgedrag beter te voorspellen E.L.E. de Vries, M.Sc., Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, directeur Customer Insights Center Rijksuniversiteit Groningen, M. de Munnik, directeur Neurensics, Drs. P. Postma, directeur Paul Postma Marketing Consultancy Rapportcijfer van deelnemers: 8,7 |
27 september 2012 Marketing accountability: het koppelen van marketing en finance metrics voor betere resultaten Prof. dr. T. Wiesel, University of Münster, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Rintel, Air France-KLM, Drs. J. Warnecke, KPN Mobile Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
5 april 2012 Duurzame marketing: hoe raken bedrijven daarmee meer klanten? Prof. dr. C.B. Bhattacharya, ESMT Business School, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Schouten, ANWB, Drs. I. Schram, VODW Marketing Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
2 februari 2012 De Customer Performance Awards 2012 zijn gewonnen door: Unive (overall en financiële dienstverleners) Prof. dr. R.K. Chandy, London Business School, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Ing. P. van den Ban, Univé, E. van Lemmen, Beiersdorf, etc. Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
29 september 2011 Klantenpsychologie: waarmee beïnvloeden bedrijven klanten? Prof. dr. B.M. Fennis, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Ir. J. Himpers, Altuition, Drs. J. Kruisweg, Canon Rapportcijfer van deelnemers: 8,0 |
7 april 2011 Managing customer feedback: hoe kunnen klantcontacten nog optimaler worden benut? Prof. dr. K.N. Lemon, Boston College, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. Drs. H. Stommels, Centraal Beheer Achmea, Pedro Okken, USG Ikki Rapportcijfer van deelnemers: 8,4 |
1 februari 2011 De Customer Performance Awards 2011 zijn gewonnen door: Ikea (overall en retail) Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. M.S. Bugel, MIcompany, T. Hoving-Wesselius M.Sc., MIcompany, Drs. T. Alleman, MetrixLab, Drs. N. Berndsen, MetrixLab, Dr. L. Teunter, MetrixLab, Prof. dr. W.J. Reinartz, Universiteit Keulen, Drs. M.C. Schaeffer, Bol.com Rapportcijfer van deelnemers: 8,2 |
18 november 2010 Behavioral Targeting: hoe bereiken we de juiste klant op het juiste moment met het juiste bericht? Prof. dr. J.C. Hoekstra, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. B. van Dongen, VODW, A. Bloemendal, Bol.com, J. Kamst, SNS Reaal Rapportcijfer van deelnemers: 8,8 |
8 juni 2010 Effectievere campagnes: welke inzichten vanuit wetenschap en praktijk werken? Prof. dr. M. Krafft, University of Munster, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. D. Marcus, ClickValue, Drs. K. Groenewoud, Cendris Rapportcijfer van deelnemers: 7,6 |
19 januari 2010 De Customer Performance Awards 2010 zijn gewonnen door: Ikea (overall en retail) Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. T. Alleman, MetrixLab, Drs. M. Bügel, MIcompany, Drs. P.W. Mol, directeur PB Rabobank Nederland, Drs. E.J. Doorenbosch, directeur Hi |
1 december 2009 Sociale netwerken & nieuwe media: Hoe kunnen onder meer Twitter, LinkedIn, Facebook worden ingezet om klantstrategieën te verbeteren? Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. S. Gensler, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. S.H.K. Wuyts, Universiteit Tilburg, Drs. J.L. Waaijers, KPN, Drs. M. van Brenk, partner VODW marketing Rapportcijfer van deelnemers: 8,3 |
26 maart 2009 Recessiemarketing: wat zijn de interessante kansen voor marketeers in economische crises? Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. E. Sterken, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. L.M. Sloot, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. F. de Neree, Goldman Sachs, Drs. A.R. Timmermans, Friesland Bank, Drs. P. Breet, Pon Automotive Rapportcijfer van deelnemers: 8,6 |
20 november 2008 Implementatiesuccesfactoren: welke slaag- en faalfactoren zijn doorslaggevend bij marketingveranderingen? Dr(s). J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. G. Haanstra, Haanstra management, Drs. W.M Spoor MBA, Wehkamp, Drs. F.H.H. Swarts, Wehkamp Rapportcijfer van deelnemers: 9,4 |
7 mei 2008 Retentie en churn: hoe kan worden voorspeld welke klanten dreigen weg te gaan? Dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Roose, KPN telecom, Drs. S. Velders, Agis zorgverzekeringen Rapportcijfer van deelnemers: 7,0 |
5 november 2007 Multichannel: how to manage customer relations with metrics over many channels? Prof. dr. R. Venkatesan, University of Virginia, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen Rapportcijfer van deelnemers: 6,5 |
19 maart 2007 Customer satisfaction: how to improve return on satisfaction? Prof. dr. R. Bolton, Arizona State University, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Janssen, Nederlandse Spoorwegen Rapportcijfer van deelnemers: 6,8. |
Laatst gewijzigd: | 04 november 2020 13:23 |