Skip to ContentSkip to Navigation

Customer Insights Center (RUGCIC)

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Customer Insights Center (RUGCIC)Meetings

Seminars (open inschrijving)

De seminars van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen zijn inmiddels een toonaangevend begrip. Herinner jij je het speciale VIP gevoel nog op het seminar over Customer Experience? En de passende sfeer van die middag over Privacy? Of de spanning met tromgeroffel bij de uitreiking van onze awards?

Wil jij zelf ook (weer) iets nieuws ervaren als klant?

Welkom op ons eerstvolgende RUGCIC seminar
Welkom op ons eerstvolgende RUGCIC seminar

Ben jij hier ook weer bij?

Seminar

Datum volgt binnenkort hier...

Inschrijven

De inschrijving is momenteel gesloten.

>X>

Niet-leden betalen €499 excl. BTW per persoon; alle klantgerelateerde medewerkers van RUGCIC bedrijfsleden kunnen onbeperkt GRATIS deelnemen; partnerorganisaties op het formulier kennen een gereduceerd tarief; voor enkele journalisten is een perskaart beschikbaar via een e-mail naar cic@rug.nl.

Thema volgt binnenkort hier...

Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen brengt wetenschappelijke kennis over klanten samen met de praktijk van toonaangevende bedrijven.

Ons seminar is bedoeld voor iedereen die geinteresseerd is in de nieuwste doorbraken op dit gebied, van data analisten tot managers en marketingdirecteuren die bij willen blijven op het vakgebied. Gestart wordt vanuit de nieuwste wetenschappelijke inzichten, gevolgd door lezingen van vergevorderde bedrijven die dit toepassen en ons een kijkje in de keuken gunnen.

Het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) wil hiermee opnieuw theorie en praktijk bij elkaar brengen en het overzicht weergeven van interessante en toepasbare klantinzichten uit het voorfront van de allernieuwste marketingontwikkelingen. Het seminar kost maar één middag om qua kennis weer helemaal bij te zijn. Ben jij hier ook weer bij?

13:00

Ontvangst

Koffie met lekkers

13:30

Wetenschappelijke sprekers

Academische kennisdeling

15:15

Pauze

Tussen wetenschap en praktijk

15:45

Praktijksprekers

Toepassingen en resultaten

17:15

Dagvoorzitter

Samenvatting, wrap-up en conclusies

18:00

Borrel & Buffet

Netwerkmogelijkheid

Locatie & Route

Kasteel De Vanenburg
Vanenburgerallee 13, Putten
(A28 net boven Amersfoort)

Inschrijfprocedure

Inschrijvers (via het bijbehorende inschrijfformulier) ontvangen binnen twee weken een schriftelijke bevestiging met daarin het thema en de datum van het evenement.

Wegens de overweldigende belangstelling bij eerdere evenementen behoudt de organisatie het recht om kaarten dynamisch te distribueren over de aanvragers. Daarbij kan het in sommige gevallen zo uitkomen dat keuzes moeten worden gemaakt op grond van de beperkte zaalcapaciteit. Wij vragen hiervoor begrip. Toegangskaarten worden verstrekt aan inschrijvers zolang de voorraad strekt.

Deelnemers ontvangen uiterlijk twee dagen van tevoren alle benodigde informatie, waaronder de agenda en de definitieve routebeschrijving.

De dresscode-suggestie is business formal op al onze bijeenkomsten.

Eventuele journalisten van de pers wordt vriendelijk verzocht vooraf contact met ons op te nemen over de mogelijkheden voor het houden van interviews met onze topsprekers uit wetenschap en praktijk.

Alle toekomstige activiteiten en prijzen worden steeds onder voorbehoud vermeld. In geval van wijzigingen worden reeds ingeschreven deelnemers voorafgaand op de hoogte gesteld.

Vragen, of moeite met het inschrijfformulier? Neem even contact met ons op.


Historisch overzicht van eerdere seminars

Eerdere RUGCIC seminars

8 november 2018

Attributie: welke contactkanalen leveren hoeveel inkomsten op?

Rapportcijfer: 8,9
Beste spreker: D. Griemink (9,2)

24 mei 2018

Customer Insights uit Machine Learning

Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC, dr. J. van Doorn, RUGCIC, dr. J.T. Bouma, RUGCIC, E. Volkers, Randstad, J. van Gesink, EDM, R. Stegmann, EDM.

Rapportcijfer: 9,0
Beste spreker: J. Wieringa (9,3)

30 november 2017

Lustrum 10 jaar Customer Insights

Prof. dr. B. Schmitt, Columbia New York, Prof. dr. W. Reinartz, University Köln, J. Bosma, NS, E. Hoppen, Wehkamp.nl, Y. Wollerich, Achmea, H. Zijlstra, KLM, Dr. J.T. Bouma, RUGCIC, Prof. dr. P.C. Verhoef, RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC.

Rapportcijfer: 8,8
Beste spreker: W. Reinartz (9,2)

23 maart 2017

Customer Feedback Loop

Dr. J. van Doorn, RUGCIC, Dr. L. Lobschat, RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, RUGCIC, Dr. J.T. Bouma, RUGCIC, E. van der Harst, MetrixLab, M. Teerling, Eneco, B. Manintveld, Eneco

Rapportcijfer: 8,7
Beste sprekers: M. Teerling & B. Manintveld (9,4)

3 november 2016

Customer Experience (CX)

Prof. dr. P.C. Verhoef, Oprichter RUGCIC, Dr. J.T. Bouma, Directeur RUGCIC, M. Schnorrer MSc., Pricewise, Drs. S. van Slooten, Altuition

Rapportcijfer: 8,7
Beste spreker: S. van Slooten (9,2)

31 maart 2016

Trends en ontwikkelingen in Mobile marketing

Prof. dr. X. Luo, Temple University, Dr. E. de Haan, Goethe University / RUGCIC, Prof. dr. J.E. Wieringa, Research Directeur RUGCIC, H. Lubbers, RMC / CityTraffic, E. de Ruiter, Storm Digital, M. Slagter, Storm Digital

Rapportcijfer: 8,1
Beste spreker: X. Luo (8,9)

19 november 2015

Unstructured data: waarom begrijpen wij onze klanten nog steeds niet helemaal?

Prof. dr. J.E. Wieringa, Research Directeur RUGCIC, Prof. dr. R. Vliegenthart, Researcher UvA, Dr. J.T. Bouma, Directeur RUGCIC, Drs. E. Kooge, Managing Partner MetrixLab Big Data, Drs. T. Los, Director Webhelp Netherlands

Rapportcijfer van de deelnemers: 8,5
Beste spreker: J. Wieringa (9,0)

26 maart 2015

Emoties als drijfveren voor klantenbeslissingen

Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. D. Trampe, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. R. Dietvorst, Neurolabs, Drs. B. Schutz, Online Dialogue, Drs. J. Zwang, Vodafone

Rapportcijfer van deelnemers: 8,7
Beste spreker: R. Dietvorst (9,6)

30 oktober 2014

Privacy: bedreigingen en kansen voor klanten en bedrijven

Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, F. Beke M.Sc., Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. G.J. Zwenne, Universiteit Leiden, Dr. N. Bellens, Riverrun.be, Drs. Marel Rietman, ING

Rapportcijfer van deelnemers: 9,0
Beste spreker: G.J. Zwenne (9,3)

20 maart 2014

Pricing optimalisatie vanuit klant en bedrijf

Dr. M.J Gijsenberg, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. K. van Ittersum, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. B. Arenoe, Arenoe MI consultancy, Drs. R. Richie, UPC, G. Scholz, Media Markt

Rapportcijfer van deelnemers: 8,9
Beste spreker: G. Scholtz (9,7)

31 oktober 2013

Toepassingen van big marketing data

Prof. dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. Ewald Hoppen, Wehkamp.nl, Drs. Faas Broersma, IBM Global Business Services, Drs. Kim Verhaaf, ING Bank

Rapportcijfer van deelnemers: 8,6
Beste spreker: E. Hoppen (9,0)

21 maart 2013

Neuromarketing: hersenonderzoek om klantgedrag beter te voorspellen

E.L.E. de Vries, M.Sc., Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, directeur Customer Insights Center Rijksuniversiteit Groningen, M. de Munnik, directeur Neurensics, Drs. P. Postma, directeur Paul Postma Marketing Consultancy

Rapportcijfer van deelnemers: 8,7
Beste spreker: M. de Munnik (9,6)

27 september 2012

Marketing accountability: het koppelen van marketing en finance metrics voor betere resultaten

Prof. dr. T. Wiesel, University of Münster, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Rintel, Air France-KLM, Drs. J. Warnecke, KPN Mobile

Rapportcijfer van deelnemers: 8,2
Beste spreker: M. Rintel (9,0)

5 april 2012

Duurzame marketing: hoe raken bedrijven daarmee meer klanten?

Prof. dr. C.B. Bhattacharya, ESMT Business School, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Schouten, ANWB, Drs. I. Schram, VODW Marketing

Rapportcijfer van deelnemers: 8,2
Beste spreker: I. Schram (9,6)

2 februari 2012

De Customer Performance Awards 2012 zijn gewonnen door:

Unive (overall en financiële dienstverleners)
XS4All (telecom)
Ikea (retail)
Jumbo (supermarkten)
Shell (energie)
Landal (reisorganisaties)
NS (vervoer)

Prof. dr. R.K. Chandy, London Business School, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Ing. P. van den Ban, Univé, E. van Lemmen, Beiersdorf, etc.

Rapportcijfer van deelnemers: 8,2
Beste spreker: R. Chandy (9,4)

29 september 2011

Klantenpsychologie: waarmee beïnvloeden bedrijven klanten?

Prof. dr. B.M. Fennis, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Ir. J. Himpers, Altuition, Drs. J. Kruisweg, Canon

Rapportcijfer van deelnemers: 8,0
Beste spreker: J. Himpers (9,4)

7 april 2011

Managing customer feedback: hoe kunnen klantcontacten nog optimaler worden benut?

Prof. dr. K.N. Lemon, Boston College, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. Drs. H. Stommels, Centraal Beheer Achmea, Pedro Okken, USG Ikki

Rapportcijfer van deelnemers: 8,4
Beste spreker: K. Lemon (9,6)

1 februari 2011

De Customer Performance Awards 2011 zijn gewonnen door:

Ikea (overall en retail)
Unive (financiële dienstverleners)
KLM-Air France (vervoer)
Tele2 (telecom)
Shell (energie)
Albert Heijn (supermarkten)
Landal (reisorganisaties)

Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. M.S. Bugel, MIcompany, T. Hoving-Wesselius M.Sc., MIcompany, Drs. T. Alleman, MetrixLab, Drs. N. Berndsen, MetrixLab, Dr. L. Teunter, MetrixLab, Prof. dr. W.J. Reinartz, Universiteit Keulen, Drs. M.C. Schaeffer, Bol.com

Rapportcijfer van deelnemers: 8,2
Beste spreker: M. Schaeffer (9,0)

18 november 2010

Behavioral Targeting: hoe bereiken we de juiste klant op het juiste moment met het juiste bericht?

Prof. dr. J.C. Hoekstra, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. B. van Dongen, VODW, A. Bloemendal, Bol.com, J. Kamst, SNS Reaal

Rapportcijfer van deelnemers: 8,8
Beste spreker: J. Kamst (9,6)

8 juni 2010

Effectievere campagnes: welke inzichten vanuit wetenschap en praktijk werken?

Prof. dr. M. Krafft, University of Munster, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. D. Marcus, ClickValue, Drs. K. Groenewoud, Cendris

Rapportcijfer van deelnemers: 7,6
Beste spreker: T. Wiesel (8,6)

19 januari 2010

De Customer Performance Awards 2010 zijn gewonnen door:

Ikea (overall en retail)
Univé (financiële dienstverleners)
Nederlandse Spoorwegen (vervoer)
Vodafone (telecom)
Shell (energie)
Dirk/Bas/Digros (supermarkten)
Thomas Cook (reisorganisaties)

Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. T. Wiesel, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. T. Alleman, MetrixLab, Drs. M. Bügel, MIcompany, Drs. P.W. Mol, directeur PB Rabobank Nederland, Drs. E.J. Doorenbosch, directeur Hi

1 december 2009

Sociale netwerken & nieuwe media: Hoe kunnen onder meer Twitter, LinkedIn, Facebook worden ingezet om klantstrategieën te verbeteren?

Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. S. Gensler, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. S.H.K. Wuyts, Universiteit Tilburg, Drs. J.L. Waaijers, KPN, Drs. M. van Brenk, partner VODW marketing

Rapportcijfer van deelnemers: 8,3
Beste spreker: M. van Brenk (9,0)

26 maart 2009

Recessiemarketing: wat zijn de interessante kansen voor marketeers in economische crises?

Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. E. Sterken, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. L.M. Sloot, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. F. de Neree, Goldman Sachs, Drs. A.R. Timmermans, Friesland Bank, Drs. P. Breet, Pon Automotive

Rapportcijfer van deelnemers: 8,6
Beste spreker: P. Leeflang (9,0)

20 november 2008

Implementatiesuccesfactoren: welke slaag- en faalfactoren zijn doorslaggevend bij marketingveranderingen?

Dr(s). J.T. Bouma, Rijksuniversiteit Groningen, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. G. Haanstra, Haanstra management, Drs. W.M Spoor MBA, Wehkamp, Drs. F.H.H. Swarts, Wehkamp

Rapportcijfer van deelnemers: 9,4
Beste spreker: W. Spoor (9,1)

7 mei 2008

Retentie en churn: hoe kan worden voorspeld welke klanten dreigen weg te gaan?

Dr. J.E. Wieringa, Rijksuniversiteit Groningen, Prof. dr. P.C. Verhoef, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Roose, KPN telecom, Drs. S. Velders, Agis zorgverzekeringen

Rapportcijfer van deelnemers: 7,0
Beste spreker: P. Verhoef (8,8)

5 november 2007

Multichannel: how to manage customer relations with metrics over many channels?

Prof. dr. R. Venkatesan, University of Virginia, Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Rijksuniversiteit Groningen

Rapportcijfer van deelnemers: 6,5
Beste spreker: P. Leeflang

19 maart 2007

Customer satisfaction: how to improve return on satisfaction?

Prof. dr. R. Bolton, Arizona State University, Dr. J. van Doorn, Rijksuniversiteit Groningen, Drs. M. Janssen, Nederlandse Spoorwegen

Rapportcijfer van deelnemers: 6,8.
Beste spreker: R. Bolton (8,0)

Laatst gewijzigd:20 november 2018 10:37