Customer Insights Center (RUGCIC)
Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Customer Insights Center (RUGCIC) Wat is het CIC?

Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen

De Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen is een inter-facultaire studievereniging voor studenten uit het vakgebied economie, bedrijfskunde, communicatiewetenschap en psychologie. De vereniging functioneert als een tussenpartij tussen de marketing theorie en marketing in de praktijk. De MARUG is in 1981 opgericht door prof. dr. P.S.H. Leeflang, professor marketing aan de faculteit voor economie en bedrijfskunde (FEB) van de Rijksuniversiteit Groningen.

Het primaire doel van de MARUG is het faciliteren van de uitwisseling van marketing kennis en ervaring, dit gebeurd door middel van verscheidende activiteiten. Om dit te realiseren, zijn contact met de universiteit en studenten in de eerste plaats, en contact met bedrijfsleven in de tweede plaats op intensieve wijze beheert. Op dit moment, telt de MARUG 1400 leden. Een typisch MARUG lid kan beschreven worden als een actieve, sociale, intelligente en enthousiaste student die welwillend is om de kennis van marketing kennis te verbreden naast zijn of haar studie. Daarnaast zijn een groot aantal onderzoekers en professionals verbonden aan de MARUG. De MARUG bestaat uit 12 commissies en 2 financieel onafhankelijke stichtingen. De MARUG is onderdeel van de Marketing Associatie Nederland (MAN), samen met de marketing verenigingen uit Amsterdam, Rotterdam, Maastricht en Tilburg.

Laatst gewijzigd:04 december 2023 16:49