Centrale Medische Bibliotheek
Centrale Medische Bibliotheek Over de CMB

Locaties en routebeschrijvingen

Locaties van de Centrale Medische Bibliotheek
Hoe gaat u naar het UMCG?

Met de auto

Vanaf de ringweg rond de stad Groningen volg je de ANWB-wegwijzers “UMCG Noord”. Je komt dan bij de parkeergarage van het UMCG.

Met het openbaar vervoer

Je kunt het UMCG goed bereiken met het openbaar vervoer. Zowel stads- als streekbussen rijden vanaf NS-centraal station naar het UMCG. Er zijn bussen die bij de hoofdingang stoppen, bij de zij-ingang aan de Oostersingel en bij ingang Noord aan de Antonius Deusinglaan. Actuele vervoersinformatie vind je op de websites van Qbuzz en 9292O.

De Centrale Medische Bibliotheek (CMB) heeft 3 locaties:

1. CMB Bibliotheek (gebouw 3211-S29)
    Hier vindt u: de service balie, gedrukte collectie, workshopruimte, studieplekken voor studenten, groepsruimtes en RUG-computers.
  2. CMB Silent Study Areas  (gebouw 3215)
    Hier vindt u: individuele studieplekken voor studenten, reservering noodzakelijk.
  3. CMB Zorg  (gebouw Y4.202)
    Hier vindt u: UMCG-computers en studieplekken, maar alleen voor AIO’s, PhD’s en artsen die toestemming hebben gekregen voor toegang.
Hoe ga je naar de CMB Bibliotheek?

Bezoekadres CMB Bibliotheek:

Antonius Deusinglaan 1 (Faculteitsgebouw), souterrain, gebouw 3211-S29.
openingstijden

Route vanaf ingang Antonius Deusinglaan 1

• Ga naar binnen via de ingang onder het goudkleurige gebouw (Antonius Deusinglaan 1)
  • Sla na een paar meter linksaf. Volg de bordjes 'Reception desk'.
  • Sla nogmaals linksaf
  • Neem de trap of lift naar het souterrain
  • Loop rechtdoor naar de ingang van de CMB Bibliotheek

Route vanaf Centraal Medisch Complex (CMC)

• Ga naar de Brug. Dat kan vanaf alle verdiepingen, maar let op: er is maar één aansluiting met de faculteitsgebouwen en die is op de 2e verdieping
  • Om bij gebouwdeel 3211 te komen, loop je alsmaar 'rechtdoor', er zijn bordjes met de aanduiding welke 3211 is.
  • Blijf in dezelfde richting lopen totdat je in de hal op de 2e verdieping van gebouw 3211 komt.
  • Ga dan met de trap of de lift naar het souterrain.
    Vanuit het trapportaal in het souterrain is de ingang van de CMB duidelijk zichtbaar. Vanuit de lift is het linksaf, de ingang van de CMB is dan aan de linkerkant.
Loocatie CMB Bibliotheek
Hoe ga je naar de CMB Silent Study Areas?

Bezoekadres CMB Silent Study Areas:

Antonius Deusinglaan 1, begane grond, gebouw 3215.
openingstijden

Route vanaf ingang Antonius Deusinglaan 1

• Loop door het restaurant en sla dan rechtsaf de lange gang in

Locatie Silent Study Areas
Hoe ga je naar CMB Zorg?

Bezoekadres CMB Zorg:

Hanzeplein 1 (Centraal Medisch Complex), 4e verdieping (Y4), Poortweg 12 of Winkelstraat 1.

Let op: Deze CMB-locatie is alleen toegankelijk voor AIO's, PhD's en artsen die via van hun afdelingshoofd toestemming hebben gekregen voor toegang.

Route vanaf hoofdingang UMCG (Hanzeplein 1)

• Vanuit de ontvangsthal van het UMCG aan het Hanzeplein 1 houd je rechts aan en loop je, langs de bloemenstal, de Poortweg in.
  • Loop door tot het blauw/oranje bordje met nummer 12.
  • Hier neem je de trap/lift naar de 4e etage en volgt de borden ‘Centrale Medische Bibliotheek'.

Route vanaf ingang ADL1 (Antonius Deusinglaan 1)

• Vanaf ADL1 (ingang): neem de trap naar de 2e verdieping
  • Ga rechtsaf de gang in, na de grijze klapdeur (paar meter links, dan weer rechts) de gang in, steeds dezelfde richting volgen richting de Brug
  • Bij de Brug doorlopen tot UMCG deel (vloerbedekking)