Skip to ContentSkip to Navigation
Centrale Medische Bibliotheek
UMCG
Centrale Medische Bibliotheek Nieuws

Nieuwe overeenkomst hergebruik auteursrechtelijk beschermd materiaal voor onderwijs

09 maart 2023

De Universiteiten van Nederland (UNL) en Uitgeversorganisatie voor Onderwijslicenties (Stichting UvO) hebben een nieuwe overeenkomst bereikt over het (her)gebruiken van teksten en afbeeldingen voor het onderwijs.
Deze afspraken zijn vastgelegd in de ‘Easy Access Regeling’.

Wat betekent dit voor docenten?

  • Docenten kunnen maximaal 40 pagina’s en/of 20% van het gehele werk hergebruiken voor hun onderwijs binnen de kaders van de Easy Access Regeling.
    In de vorige overeenkomst was dit 50 pagina’s en/of 25% van de omvang van het gehele werk.

Let op: Het RUG-beleid schrijft voor dat er geen Pdf-bestanden van auteursrechtelijk beschermd materiaal op Brightspace geplaatst mogen worden. Dit blijft van kracht.

Heb je vragen? Mail naar het Auteursrechten Informatiepunt van het UMCG: auteursrecht umcg.nl

Laatst gewijzigd:22 maart 2023 08:15
View this page in: English

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    Rijksuniversiteit Groningen ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...