Aletta Jacobs School of Public Health
Together for more healthy years
Aletta Jacobs School of Public Health Agenda

Call Aletta topics 2024

De Aletta Jacobs School of Public Health (AJSPH) is zowel een verbinder als een pionier op het gebied van Volksgezondheid. Vorig jaar hebben we een aantal thema's in de Volksgezondheid gedefinieerd waar we in 2023 aan hebben bijgedragen, zoals Planetaire Gezondheid, Vrouwen & Gezondheid en Gezonde steden. Maar voor het komend jaar doen we dat graag samen met jullie!

Input thema’s 2024

Welk thema op het gebied van Volksgezondheid zou jij in 2024 via een Aletta-activiteit meer onder de aandacht willen brengen? Dit thema kan aan de orde komen tijdens netwerkbijeenkomsten, Aletta Dives of we organiseren werkgroepen, creëren een onderzoeksomgeving of iets anders. Oftewel, waar moet Aletta het komend jaar extra aandacht aan besteden? Vul het formulier in, zodat we samen kunnen werken aan meer gezonde jaren!

Hoe kun je meedoen?

Pitch in het kort (max 300 woorden) je thema. Vragen die beantwoord moeten worden zijn onder andere:

• Waarom dit onderwerp/thema?
• Waarom nu?
• Welke soort activiteit zou je graag willen dat wij helpen te organiseren?
• Hoe kan een transdisciplinaire samenwerking over dit thema bijdragen aan verbeteringen in de volksgezondheid?
• Met wie zou je willen samenwerken? Noem, zo mogelijk, academische disciplines en maatschappelijke partners (beleidsmakers, gemeenten, zorgverzekeraars, enzovoort).
• Hoe zou jij zelf willen bijdragen?
• Wat zou je uit deze bijeenkomst willen halen? Hoe moet het onderwerp verder worden gebracht?

We verwelkomen inzendingen van Hanzehogeschool Groningen, NHL Stenden, RUG en UMCG, evenals inzendingen van maatschappelijke partners die op zoek zijn naar samenwerkingen met onderzoekers. Inzendingen kunnen in het Nederlands of Engels zijn.

Stuur ons jouw pitch via deze link!

Wat biedt AJSPH?

In 2024 worden er ongeveer drie Aletta Dives georganiseerd en een aantal netwerkbijeenkomsten. Andere vernieuwende ideeën zijn ook welkom! AJSPH helpt bij de totstandkoming van het evenement, en alles wat erbij komt kijken. Tevens kunnen we samen naar de output en eventuele follow-up kijken. AJSPH heeft een erg groot netwerk met veel verschillende partners waarmee we je in contact kunnen brengen, om een zo groot mogelijke impact te maken. We hebben dus best wat te bieden, maar heel graag in samenwerking!

Proces

We bekijken de ingezonden voorstellen en proberen daar thema’s uit te halen die het meest belangrijk en passend zijn voor volgend jaar. Hierbij gaan we mogelijk combinaties maken tussen voorstellen die aan eenzelfde thema relateren. Uiteindelijk maken we op basis van de inzendingen een programma voor volgend jaar en nodigen we de aanvragers van de geselecteerde voorstellen uit voor een gesprek over het organisatieproces.

Uw sollicitatie is voor ons erg belangrijk. Het spreekt voor zich dat we niet alle aanvragen kunnen alloceren, maar ze zullen allemaal als zeer belangrijke leidraad dienen voor de richting die we met onze organisatie inslaan. Indien wij lastige keuzes moeten maken tussen verschillende toepassingen, zullen wij overleg plegen met onze Wetenschappelijke Stuurgroep.

Deadline

Stuur je idee voor 30 januari 2024 in. Eind januari krijgen alle aanvragers bericht over de uitslag.

Laatst gewijzigd:16 januari 2024 10:34