Aletta Jacobs School of Public Health
Together for more healthy years
Aletta Jacobs School of Public Health
Header image AJSPH

AJSPH

Het Lifelines Corona-onderzoek: een jaaroverzicht

Datum:22 december 2020
Jochen Mierau

In maart kregen we in Nederland met de coronacrisis te maken: een wereldwijde pandemie waar nog weinig over bekend was. We besloten onze krachten te bundelen en in korte tijd ontstond het grote Noordelijke Lifelines Corona-onderzoek. Om de kennis op te halen. Om risicofactoren in kaart te brengen. En om onszelf beter voor te bereiden op wat er nog zou komen.

Inmiddels loopt dit onderzoek negen maanden en zijn de eerste resultaten bekend. In de infographic hieronder presenteren wij een kort jaaroverzicht van 2020.

Infographic Lifelines Corona-onderzoek

Bekijk de PDF versie van de infographic.

Duizenden Nederlanders, Noorderlingen, mensen met zorgen om familie, mensen met een hart voor wetenschap, mensen die willen bijdragen aan een goed leven tijdens en na corona, en nog vele meer, werken hieraan mee en daar zijn wij zeer dankbaar voor.

Een blik op de toekomst
Maar ons werk is nog niet klaar. In 2021 willen we het onderzoek voortzetten. Om ook tijdens het vaccinatieprogramma onze Noordelijke bevolking te blijven bestuderen. Om  de gevolgen van deze pandemie op de langere termijn in kaart te brengen. En om ons voor te bereiden en in de toekomst snel te kunnen schakelen.

Wij doen mee voor jou, voor onszelf, voor een gezonde toekomst, voor wie doe jij mee?

Doneren kan via www.rugsteunt.nl/corona