Aletta Jacobs School of Public Health
Together for more healthy years
Aletta Jacobs School of Public Health
Header image AJSPH

AJSPH

Aletta's programma coördinator Louise Dekker aan de slag bij NFU

Datum:17 maart 2020
Louise Dekker

De aankomende tijd zal Louise Dekker aan de slag gaan bij de Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra. Louise zal hier aan een white paper werken t.a.v. preventie met als belangrijk thema gezondheidsverschillen.

Al decennialang werken UMC’s aan preventie. Nu willen de UMC's gezamenlijk hun kennis en expertise (nog meer) ontsluiten om zodoende hun rol van academische motor op dit terrein zowel landelijk en regionaal beter in te zetten. Het doel hiervan is een bijdrage te leveren aan het verkleinen van gezondheidsverschillen, dan wel het optimaal benutten van het gezondheidspotentieel. Naast gezondheidsverschillen zal mogelijk ook worden gekeken naar andere nijpende thema’s op het gebied van preventie, zoals het immer actuele onderwerp t.a.v. de inzet van UMC’s op infectieziekte bestrijding. Louise zal haar nieuwe functie combineren met haar post-doc positie bij het UMCG.