Universiteitsbibliotheek
Universiteitsbibliotheek Hulp Pure support Werken met Pure

Pure en Research Intelligence Services (RISe)

De afdeling Research Intelligence Services (RISe) biedt onderzoeksimpactstudies aan op het niveau van de onderzoeksgroep, de afdeling, de faculteit of de instelling. SciVal en Altmetric zijn de twee belangrijkste instrumenten die voor de analyse beschikbaar zijn:

SciVal is een instrument voor citatiebenchmarking dat de publicatie- en citatieprestaties van individuen, groepen, onderzoeksgebieden, organisaties en landen analyseert en vergelijkt.

Altmetric.com meet de aandacht die aan onderzoek wordt gegeven via sociale-medianetwerken, waaronder likes, tweets, downloads, mentions en records binnen referentiebeheerders.

Pure is de primaire bron van gegevens voor SciVal en Altmetric. Daarom is het zo volledig en correct mogelijk houden van Pure essentieel voor een betrouwbare en kwalitatief hoogwaardige analyse.

Met name auteur-ID's (ORCID, Scopus ID, ResearcherID) en unieke publicatie-ID's (DOI's, WoS UT-code, Scopus EID, ISBN, etc.) dienen accuraat te zijn en regelmatig bijgewerkt te worden.

Om meer te weten te komen over Research Intelligence Services, kun je hun webpagina's bezoeken.

Laatst gewijzigd:24 januari 2024 11:16