Skip to ContentSkip to Navigation

Groningen Digital Business Centre

Faculteit Economie en Bedrijfskunde
Groningen Digital Business CentreDe 4 pijlers GDBC

Doel GDBC

Groningen Digital Business Centre (GDBC) is een nieuw kenniscentrum, dat zich richt op het ontwikkelen, delen en overdragen van kennis op het gebied van digital business en analytics. Een plek waar innovatie en onderzoek naar digitaal ondernemen gestimuleerd wordt. Wetenschap en bedrijfsleven komen binnen het GDBC samen om kennis te ontwikkelen en met elkaar te delen. Daarmee wordt GDBC het wetenschappelijke, digitale broeinest van Groningen, waar (young) professionals worden opgeleid en klaargestoomd voor een baan in de digitale sector.

Het centre is opgericht door de Faculteiten 'Economie en Bedrijfskunde' en 'Science en Engineering' van de Rijksuniversiteit Groningen en de Noordelijke Online Ondernemers (NOO). Deze unieke samenwerking moet ertoe leiden dat we samen een structurele versterking van de digitale sector in Noord Nederland realiseren. Het GDBC wordt gesteund door Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN).

Samen richten we ons op de ontwikkeling, het delen en overdragen van kennis over digitaal ondernemen.

GDBC Programma

Stuurgroep GDBC Raad van Advies GDBC
Peter Verhoef Zeger Baelde
Jos Roerdink Jeroen Doorenbos
Tammo Bijmolt Onno Benninga
Jan Riezenbos Wijnand Jongen
Marco de Jong Alexander Rinnooy Kan
Ingemarie Kroesen Iris Vis
Fred Hassert Bas Baalmans
Bas Baalmans Peter Verhoef
Marco de Jong

Directeur GDBC: Peter Verhoef
Managing Director: Bas Baalmans
Marketing: Olga Hesling
Finance: Miranda Ruiter
Prof PK Kannan

Laatst gewijzigd:22 oktober 2018 21:15