Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe Unifocus: Spinozapremie voor Piersma, een app om gezond te eten en de oudste zaden ter wereld

18 juni 2014

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie:

• NWO-Spinozapremie voor Theunis Piersma. Aan Theunis Piersma, hoogleraar Trekvogelecologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en senior onderzoeker aan het NIOZ, is de Spinozapremie toegekend, de 'Nederlandse Nobelprijs'.
  • Een app om gezond te eten. De afdeling Sociale Psychologie van de RUG heeft een app ontwikkeld om te onderzoeken hoe mensen het best kunnen worden ondersteund bij groente-en fruitconsumptie.
  • De oudste zaden ter wereld. Het Groninger Instituut voor Archeologie van de RUG heeft een van de uitgebreidste zadencollecties ter wereld. Zaden van landbouwgewassen, kruiden en bloemen; alles is er te vinden, van over de hele wereld en soms duizenden jaren oud. Het is een van de schatkamers van de universiteit, waar onderzoekers uit binnen- en buitenland een beroep op doen.

In het online videomagazine Unifocus worden tweewekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Bekijk de volledige nieuwste Unifocus.

Laatst gewijzigd:17 september 2021 14:24