UniversiteitsmuseumOnderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

DIG IT ALL met DORY

Dig it all met Dory
Foto: Lieke Dijkstra Design

Wat is archeologie eigenlijk? Hoe doen archeologen onderzoek? Wat hebben we eraan? Dit en nog veel meer staat centraal in het educatieprogramma Dig It All met Dory. Dory is het vriendinnetje van Doerak, onze universiteitskat.

Na een korte gezamenlijke inleiding gaan de leerlingen in groepjes het museum in. Aan de hand van veel hands-on opdrachten - voelen, kijken, ruiken, swipen, bouwen, determineren - helpen ze Dory met haar archeologisch onderzoekje. Van VR-brillen tot een levensechte bottenzolder: duik met Dory in de archeologie van de toekomst!

• Duur programma: 75 min
  • Maximaal aantal leerlingen: 30
  • Geschikt voor groep 5 t/m 8

Indien gewenst is het mogelijk om de interactieve presentatie, die onderdeel is van de museumles, voorafgaand aan het bezoek in de klas te behandelen. Neem gerust contact met ons op om te informeren naar de mogelijkheden via universiteitsmuseum rug.nl