Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Psychologie

Linda Steg benoemd als hoofdauteur van het speciale rapport over global warming van 1.5°C door het IPCC

21 april 2017

Linda Steg, hoogleraar omgevingspsychologie aan de Rijksuniversiteit Groningen, heeft de aanstelling gekregen als één van de hoofdauteurs van het speciale rapport over global warming van 1.5°C door het Intergovernmental Panel on Climate change (IPCC).

Dit rapport gaat over de gevolgen van global warming van maximaal 1.5°C boven industriële levels en het terugbrengen van de uitstoot van broeikasgassen. Dit is toepasbaar op de context van de wereldwijde reactie op de bedreiging van klimaatverandering, duurzame ontwikkeling en de inspanningen om armoede uit te roeien. Het rapport wordt in september 2018 opgeleverd. Later dat jaar vindt het Parijsakkoord plaatst. Het rapport zal hiervoor gebruikt worden.

Het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) is een organisatie van de Verenigde Naties om de risico’s van klimaatverandering te evalueren. Het is opgericht in 1988 door de World Meteorological Organization (WMO) en het United Nations Environment Programme (UNEP). De IPCC is ondergeschreven door de Algemene Vergadering van de VN om onderzoek over klimaatverandering dat is gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften te evalueren.

Meer informatie:

Laatst gewijzigd:26 maart 2020 16:10