Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Wendy Tan wint Georges Allaert prijs

12 december 2014
Knooppunt in ontwikkeling

Het NICIS KEI proefschrift “Pursuing Transit Oriented Development” van Wendy Tan en de publicatie “Knooppuntontwikkeling in Nederland” in samenwerking met Platform31 hebben zojuist de eerste Georges Allaert prijs in de geschiedenis gewonnen.

De prijs werd uitgereikt door de Stichting MORO (Afdeling Mobiliteit en Ruimtelijke Planning, Universiteit Gent) en Joke Schauvliege, de Vlaamse minister van Omgeving, Natuur en Landbouw tijdens een receptie van de Studiedag IDM op 11 december in Gent, België.

Door de jury beoordeeld als meest beleidsrelevante bijdrage aan mobiliteit en ruimtelijke ontwikkeling in onze maatschappij werd de prijs toegekend aan bovenstaand doctoraat en wetenschappelijke publicaties.

Via een Skype verbinding met Singapore heeft hoofdauteur Wendy Tan de prijs in ontvangst genomen en had daarbij de volgende dankwoorden:

Geachte minister, prof. Allaert, vice-rector, jury voorzitter, jury leden en alle aanwezigen,

Ik voel me zeer vereerd dat mijn publicaties door deze prestigieuze jury beschouwd werd als een waardige beleidsrelevante bijdrage aan mobiliteit en ruimtelijke ontwikkelingen in onze maatschappij. Ik wil u allen bedanken voor deze kans en voor uw lof.  Mijn promotie onderzoek over het implementeren van knooppuntontwikkeling in Nederland als een synergetische verbinding tussen mobiliteit en ruimtelijke ordening is opgezet met de vragen en wensen van de praktijk als leidraad. Het proefschrift en de publicatie naar aanleiding van mijn onderzoek zijn daardoor expliciet gericht aan zowel wetenschappers als de planningspraktijk en beleidsmakers.

Ik wil mijn promotor (Prof. Bertolini) en begeleider (Dr. Janssen-Jansen) aan de Universiteit van Amsterdam  bedanken voor hun geduld en inspiratie.  Ik wil ook graag dank betuigen aan de co-auteurs en redacteuren van Platform31 en het NICIS KEI consortium opgebouwd uit de praktijk in Provincie Gelderland, Stadsregio Arnhem-Nijmegen en Amsterdam, Gemeente Amsterdam, Nederlandse Spoorwegen en Movares. Zij zijn middels inhoudelijke bijdrages ook zeer belangrijk geweest voor het mogelijk maken van mijn onderzoek. Dat beide publicaties nu zeer breed is gebruikt door vele ambtenaren en beleidsmakers is een hartverwarmende bevestiging van ons oorspronkelijke idee.

Als laatste wil ik de Stichting MORO, Afdeling Mobiliteit en Ruimtelijke Planning van de Universiteit Gent, de organisatoren en alle aanwezigen bedanken voor het mogelijk maken van deze interactieve vorm van deelname aan deze prijsuitreiking vanuit Singapore.

Voor meer informatie, graag contact opnemen met Wendy Tan

Laatst gewijzigd:11 maart 2024 14:36