Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Decanenberaad Economie & Bedrijfskunde presenteert Impact Agenda

12 oktober 2023
Erwin Nijsse (links) en Decaan Peter Verhoef (rechts)
Erwin Nijsse, directeur-generaal Bedrijfsleven & Innovatie, Ministerie van Economische zaken en Klimaat (links) en Decaan Peter Verhoef (rechts)

Het Decanenberaad Economie & Bedrijfskunde (DEB) heeft op 12 oktober haar Impact Agenda gepresenteerd tijdens het Impactforum 2023. Via deze agenda willen de faculteiten hun maatschappelijke impact versterken en ook daadwerkelijk veranderingen in de maatschappij initiëren, sturen en begeleiden. Het DEB wil zo gezamenlijk vaststellen aan welke veranderingen zij wil bijdragen en welke gevolgen dit heeft.

Impact Agenda

Voorzitter van het DEB, Decaan Peter Verhoef (Rijksuniversiteit Groningen), is enthousiast over de Impact Agenda. “De Economie & Bedrijfskunde sector heeft te maken met nieuwe uitdagingen op het gebied van duurzaamheid, toenemende ongelijkheid, maatschappelijke transities, disruptieve technologie en welzijn. Economen en bedrijfskundigen willen hun maatschappelijke inzichten over het functioneren van markten, instituties, bedrijfsstrategieën en huishoudens verbinden aan de uitdagingen van nu. Met deze Impact Agenda kunnen we specifieke vraagstukken uitwerken en visies erop ontwikkelen.”

De Impact Agenda werd overhandigd aan Erwin Nijsse, de directeur-generaal Bedrijfsleven & Innovatie van het Ministerie van Economische zaken en Klimaat.

Nationaal Impact Forum

DEB presenteerde de Impact Agenda tijdens de tweede editie van het nationaal Impact Forum, waarbij maatschappelijke partners zoals banken, verzekeringsmaatschappijen, vakbonden, ministeries en het Centraal Plan Bureau hun eerste reacties konden geven op de agenda. Verder werd tijdens het forum besproken welke regionale, nationale en internationale vervolgstappen hieruit voortvloeien.

DEB

Het DEB bestaat uit 16 decanen van Nederlandse universiteiten. Zij hebben hun krachten gebundeld om hun maatschappelijke impact te definiëren, operationaliseren en uiteindelijk zichtbaarder te maken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Professor Peter Verhoef (p.c.verhoef@rug.nl)

Laatst gewijzigd:19 april 2024 13:26