Onderwijs Bachelor Nederlandse studenten Studiekeuze en voorlichting

Wat kan ik doen met welk profiel?

Met welk vwo profiel kun je welke opleiding gaan volgen aan onze universiteit? Een belangrijke vraag die we graag voor je beantwoorden. We zetten de mogelijkheden per profiel op een rijtje, handig als je nog een profiel moet kiezen of je aan het oriënteren bent op een bacheloropleiding aan de RUG.

Profiel Cultuur en Maatschappij

Met het profiel Cultuur en Maatschappij kun je alle kanten op bij de RUG, want het profiel sluit goed aan bij veel verschillende bachelorstudies. Soms moet je extra vakken volgen om toegang te krijgen tot een bepaalde opleiding, bijvoorbeeld wiskunde, scheikunde of natuurkunde. Bekijk hier het overzicht van de bacheloropleidingen die je kunt volgen met het vwo profiel Cultuur en Maatschappij.

Profiel Economie en Maatschappij

Dit profiel geeft ook toegang tot een groot aantal bacheloropleidingen. Ook hier geldt dat er voor sommige opleidingen extra vakken gevolgd moeten zijn. In dit overzicht kun je zien welke studie past bij het profiel Economie en Maatschappij en welke extra eisen er eventueel zijn.

Profiel Natuur en Gezondheid

Met het profiel Natuur en Gezondheid heb je een ruime keuze uit onze opleidingen. In sommige gevallen zijn specifieke of extra vakken verplicht, in veel gevallen kun je gewoon gelijk starten. Nieuwsgierig naar jouw mogelijkheden? Bekijk ze in dit schema.

Profiel Natuur en Techniek

Natuurkunde? Sterrenkunde? Farmacie? Prima mogelijk met het vwo profiel Natuur en Techniek. Bekijk snel welke opleidingen goed passen bij jouw profiel. In enkele gevallen is er een aanvullende toelatingseis, zoals het vak biologie.

Are you an international student? Please visit our pages for internationals.

Laatst gewijzigd:18 maart 2019 09:07