SURF-subsidie voor innovatieproject Feedback Go
Groot nieuws deze week: de RUG ontving een SURF-subsidie om meer inzicht te krijgen in feedbacktools. Het doel van het project is om te zien hoe zowel docenten als studenten geholpen worden door het gebruik van feedbacktools en hoe dit zich vertaalt in de leerdoelen van de cursussen. Er wordt een dashboard gecreëerd waar de data in realtime worden gevisualiseerd door middel van kunstmatige intelligentie, machine learning en learning analytics. Het gebruik van deze technieken maakt gepersonaliseerde en realtime feedback op grote schaal mogelijk. Het ‘IguideME’-dashboard geeft docenten en studenten informatie over hun daadwerkelijke gebruik van feedbacktools en hoe dit hun leerproces beïnvloedt.
Betrokken bij de RUG zijn Hans Beldhuis en Vincent de Boer (CIT), de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, de Juridische Dienst en het Talencentrum. Betrokken bij FEB zijn Gwenny Ruel, Maarten Gijsenberg, Orest Ifteme, Jan Riezebos, Martijn Keizer, Koos Winnips (projectleider RUG). In samenwerking met de Universiteit van Amsterdam (UvA) en Vrije Universiteit (VU).
Laatst gewijzigd: | 17 mei 2021 14:12 |
Meer nieuws
-
13 mei 2024
Moleculen stilzetten
In zijn laboratorium bouwt natuurkundige Steven Hoekstra aan een opstelling die bestaat uit twee delen: een apparaat dat moleculen van barium-fluoride maakt, en een ander apparaat dat deze moleculen bijna stilzet om ze te kunnen onderzoeken.
-
29 april 2024
Sensor met gevoel
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...