Onderzoek The Groningen Research Institute for the Study of Culture (ICOG) Research Research centres Research Centre for Historical Studies (CHS)

Symposium - Welke klassieken, hoezo klassieken?

Wanneer:vr 28-06-2024
Waar:Heymanszaal, Academiegebouw

This event will be Dutch-spoken.

Dit symposium vindt plaats ter gelegenheid van het afscheid van David Rijser als bijzonder hoogleraar antiekenreceptie aan de RUG, en het verschijnen van zijn nieuwe boek Arachne en de imams.

In drie blokken bespreken we thema’s die relevant zijn voor de hedendaagse bestudering van de klassieken. Na een aantal korte pitches is er steeds ruimte voor publieksdiscussie.

13:45 Klassieken en wetenschap
14:30 Onderwijs en literatuur
15:15 Intermezzo door Jean Pierre Rawie
15:30 Pauze
16:00 De canon
16:45 Boekpresentatie en afscheidslezing door David Rijser
17:30 Receptie

Aanmelden

Deelname is gratis maar registratie (per mail aan Bram van der Velden: a.j.l.van.der.velden@rug.nl) is noodzakelijk, en wel vóór 14 juni. Geeft u daarbij alstublieft met het oog op de receptie eventuele dieetwensen door. Er is geen livestream voorzien.