Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel In de media

Lisanne van der Sleen: 'Wanneer heb je recht op een billijke vergoeding?'

22 februari 2017
Lisanne van der Sleen

Ben je ontslagen, maar heeft jouw werkgever ‘ernstig verwijtbaar’ gehandeld? Dan maak je aanspraak op een (aanvullende) vergoeding: de billijke vergoeding. Deze kan naast, of bij korte contracten in plaats van, de transitievergoeding worden toegekend. Maar wanneer handelt een werkgever ‘ernstig verwijtbaar’? En hoe wordt de billijke vergoeding begroot?

Studente privaatrecht Lisanne van der Sleen schreef er een artikel over dat is gepubliceerd op de website van Hanze advocaat, gebaseerd op haar afstudeerscriptie De billijke vergoeding: een juridisch labyrint?. Naast de master Privaatrecht heeft Lisanne Arbeidsovereenkomstenrecht gevolgd en voor een arbeidsrechtelijke scriptie gekozen. Ze zal op 17 maart haar bul in ontvangst nemen.

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Laatst gewijzigd:13 maart 2020 13:41