Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Masterweek Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij

Vanaf:ma 18-03-2024
Tot en met:vr 22-03-2024
Waar:Maandag: op de faculteit (Oude Boteringestraat 38, Groningen). Dinsdag t/m vrijdag: online
Bestudeer de religiefactor in de maatschappij

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's speelt religie een belangrijke rol. Experts op het gebied van religie zijn daarom nodig in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Aan de Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij bieden we opleidingen aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek, klimaatverandering en zingeving.

Je bent van harte welkom tijdens de Masterweek van 18-22 maart om meer te weten te komen over onze opleidingen en de factor religie in cultuur en maatschappij. Op maandag zijn de voorlichtingen op de faculteit, en van dinsdag t/m vrijdag zijn de voorlichtingen online.

Tijdens de voorlichtingen vertellen de docenten graag over de relevantie en inhoud van de masters, en de carrièremogelijkheden ná je master. Ook zijn er studenten aanwezig die vertellen over hun ervaringen, en vertelt de studieadviseur graag meer over bijvoorbeeld toelating en studievoorzieningen.

Naar programma en aanmelding

Opleidingen

Double Degree Programma's

Religion and Pluralism (met Universiteit Córdoba in Spanje)

Erasmus Mundus Joint Master

Programma Masterweek

Op maandag zijn er op de faculteit voorlichtingen van onze Nederlandstalige masterprogramma's, en geeft studieadviseur Kees van den Ende - samen met masterambassadeurs - een korte introductie op de Engelstalige masters. Van dinsdag t/m vrijdag geeft elke master een online voorlichting.

Zie de tabel hieronder voor het volledige programma.

Programma Masterweek Faculteit RCS
Als je bovenstaande tabel niet kan lezen: klik hier voor de uitgeschreven versie

Aanmelden

Meld je nu aan voor de Masterweek via onderstaande knop, en stel zo je eigen programma samen.

Contact

Heb je nog vragen, neem dan contact met ons op via: communications.rcs@rug.nl. Of stuur een e-mail naar een van onze masterambassadeurs.

Alumni

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!