Video Unifocus: Ontrafelen mythes links- en rechtshandigheid

04 maart 2015

Linkshandigen heten creatiever te zijn dan rechtshandigen. Maar is dat wel zo? Een grootschalig publieksonderzoek van RUG-wetenschappers prof. Ton Groothuis, dr. Reint Geuze en promovendus Nele Zickert in samenwerking met het Weekend van de Wetenschap moet uitkomst bieden. 25.000 mensen vulden al een online test in en deden vaardigheidsoefeningen. Opvallend: tweemaal zoveel linkshandigen als rechtshandigen en voornamelijk vrouwen deden mee. Daarom: rechtshandige mannen gezocht! Ga snel naar www.helpeenhandje.nl.

In het online videomagazine Unifocus worden wekelijks onderwerpen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Laatst gewijzigd:30 oktober 2023 11:43