Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe video's Unifocus: Doofblindheid, succes voor eiwitonderzoeker Slotboom en slimme technologie in de zorg

05 november 2014

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie:

• De missie van Marleen Janssen. Marleen Janssen is de eerste hoogleraar doofblindheid ter wereld. Dankzij haar wordt steeds duidelijker hoe het leven te verbeteren is van mensen die niet of nauwelijks kunnen horen én zien.
  • Succes voor eiwitonderzoeker. Een team biochemici onder leiding van Dirk Slotboom heeft onlangs zichtbaar gemaakt hoe bacteriën vitamine B3 binnenkrijgen. Slotboom behaalde er al zijn vijfde Nature-publicatie in twee jaar mee.
  • Wonen, zorg en slimme technologie. Hans Wortmann over gezond oud worden en zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen.

In het online videomagazine Unifocus worden tweewekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Bekijk de volledige nieuwste Unifocus.

Laatst gewijzigd:26 maart 2020 11:13