Groningen middelpunt ontwikkelen nieuwe antibiotica

20 april 2016

De Rijksuniversiteit Groningen ontwikkelt zich steeds meer tot hét Nederlandse middelpunt voor onderzoek naar nieuwe antibiotica. Onlangs kregen RUG en UMCG geld om 34 promovendi hiervoor aan te stellen, er is een nieuw Centre for Sustainable Antimicrobials en de universiteit organiseert samen met de KNAW op 2 en 3 mei het congres Antibiotics - Now! Experts uit binnen- en buitenland bespreken dan het urgente probleem van antimicrobiële resistentie en voornamelijk de ontwikkeling van nieuwe antibiotica.

Video’s RUG

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering. Andere video's staan in onze videoportal.

Laatst gewijzigd:08 januari 2024 08:53