Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

Roze Wetenschap - Festival over lhbti+ gerelateerd onderzoek

Wanneer:di 04-06-2024 18:00 - 21:00
Waar:House of Connections. Grote Markt 21 Groningen

Onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen organiseren Roze Wetenschap: een wetenschapsfestival voor iedereen die meer wil weten over lhbti+ gerelateerd onderzoek. Iedereen is welkom, aanmelden is niet nodig en de toegang is gratis.

Te doen tijdens Roze Wetenschap

Tijdens Roze Wetenschap kun je op verschillende manieren geïnformeerd worden over en betrokken worden bij onderzoek naar lhbti+-onderzoek. Zo kun je in de Living Library in gesprek gaan met queer onderzoekers en leden van queer organisaties. Er worden lezingen gegeven, onder meer over archeologisch onderzoek dat onze kijk op traditionele ideeën over heteroseksualiteit in prehistorische samenlevingen verandert, en over onderzoek naar de inkomensongelijkheid op de arbeidsmarkt voor lhbti+-personen.

Je kunt ook zelf een bijdrage leveren aan wetenschappelijk onderzoek door een enquête in te vullen over welke voornaamwoorden mensen normaal gesproken zouden gebruiken voor non-binaire personen. Laat een aanmoediging voor anderen achter op de Post-it muur, test je kennis over lhbti+-onderwerpen tijdens een quiz, of laat een onderzoeksvoorstel achter in de Ideeënbox.

Het volledige programma volgt.

decoratieve afbeelding