Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Groningen start pilot voorkomen taalachterstand kinderen

15 juli 2015

Problemen met de taalontwikkeling kunnen grote gevolgen hebben voor de schoolprestaties van kinderen. In Groningen wordt voor het eerst in Nederland het programma ‘Success for All’ toegepast, ontwikkeld door de Amerikaanse wetenschapper Robert Slavin. Dat richt zich op het voorkomen van taalachterstand. De effectiviteit van dit programma wordt onderzocht door Roel Bosker, hoogleraar onderwijskunde aan de RUG.

Het online videomagazine Unifocus belicht wekelijks onderwerpen die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Laatst gewijzigd:27 september 2021 10:14