Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwbouw Grote Rozenstraat van start

Onthulling bouwbord door decaan en vice-decaan
02 april 2013
Nieuwbouw Grote Rozenstraat

Donderdag 28 maart is de nieuwbouw van de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen aan de Grote Rozenstraat officieel van start gegaan met de onthulling van het bouwbord. Na een korte toespraak van portefeuillehouder middelen Rita Landeweerd, onthulden Henk Kiers, decaan faculteit GMW, en vice-decaan Wied Ruijssenaars het bord naast de bouwplaats aan de Grote Rozenstraat.

Op de plaats van de vorig jaar gesloopte 'kleine huisjes' komt een nieuw pand met zowel studentenwerkplekken als werkkamers voor medewerkers. De omliggende panden, waaronder het Boumangebouw van de afdeling Sociologie, worden gerenoveerd en aangesloten op de nieuwbouw. De studentwerkplekken bieden uitzicht op de oude Hortus-tuin van de universiteit.

Historische locatie

De historische locatie van de faculteit maakt de bouw extra complex. In het vergunningverleningstraject stelde de gemeente Groningen aanvullende welstandseisen en ook gedurende bouw moet er rekening gehouden met de omgeving. Zo wordt er onder andere niet geheid maar worden heipalen in de grond geboord.

Zomer 2014 bouw gereed

Als de nieuwbouw en de renovatie volgens planning verlopen, kan de faculteit in de zomer van 2014 beschikken over de langverwachte extra ruimte.

Meer informatie

De Universiteitskrant was aanwezig bij de officiële start van de bouw en maakte twee items:

• Video ‘Op safari in de Grote Rozenstraat
  • Nieuwsartikel: ‘Feestje nieuwbouw GMW van start’