Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

GMW genomineerden GUF student van het jaar-prijs 2014 bekend

30 juni 2014
GMW genomineerden GUF 2014 met Faculteitsbestuur

De faculteit GMW heeft drie studenten voorgedragen voor de universitaire verkiezing GUF Student van het jaar 2014: Jasperina Brouwer, Nienke Hoeksema en Antonia Südkamper. Naast uitstekende studieresultaten, passen alle drie de studenten - elk op hun eigen manier - ook goed in de universitaire onderwijsvisie waarin excellentie, maatschappelijke betrokkenheid interdisciplinariteit en een sterke ambitie centraal staat.

Het Groninger Studenten Fonds (GUF) heeft uit de drie genomineerde Nienke Hoeksma gekozen voor de universiteitsbrede eindronde. De student van het jaar 2014 wordt bekend gemaakt tijdens de Zomerceremonie, de officiële afsluiting van het academisch jaar op vrijdag 4 juli.

Nienke Hoeksema hoopt dit jaar zowel haar bachelor Psychologie als bachelor Engelse Taal en Cultuur af te ronden. Beide op cum laude niveau. Nienke combineert haar twee studie met een beginnende carrière in de danswereld. Met haar dansgroep RockPaperSisters bereikte zij in 2014 de halve finale van het RTL4-programma Everybody Dance Now. Ze treedt op bij verschillende grote evenementen en neemt deel aan hoog aangeschreven internationale hiphopdanswedstrijden. Ook verzorgt ze de choreografie van onder andere Girlesque, die in 2013 winnaar is geworden van het Nederlands Kampioenschap UDO (United Dance Organisation).

Laatst gewijzigd:08 juli 2014 11:21