Over ons Faculty of Science and Engineering

Laura Heinen wint Women Interactive Materials Award 2022

24 oktober 2022

Dr. Laura Heinen heeft de Women Interactive Materials Award (WIMA) 2022 gewonnen. Ze ontving de prijs voor haar onderzoek naar adenosinetrifosfaat (ATP) dat synthetische blaasjes kruiselings kan voeden. In de toekomst kan dit worden toegepast als platformtechnologie om synthetische cellen te voeden of als biotechnologische nanoreactoren. Heinen werkt als postdoc in de Membrane Enzymology groep van Bert Poolman, bij het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB). De prijs werd uitgereikt tijdens een prijsuitreiking in Aken, Duitsland.

Zes finalisten van WIMA 2022 presenteerden hun onderzoek aan publiek en jury. De jury selecteerde Heinen als winnaar van 2022. Zij ontvangt 10.000 euro. Op de tweede en derde plaats eindigden dr. Eva Bertosin (TU Delft) en dr. Ji-Young Kim (University of Michigan).

Woman Interactive Materials Award

De Woman Interactive Materials Award wordt jaarlijks uitgereikt door het DWI Leibniz Institute for Interactive Materials in Duitsland. Het doel van de internationale competitie is om jonge vrouwelijke onderzoekers te promoten op het gebied van actieve en interactieve materialen. De wedstrijd is vooral gericht op vrouwelijke onderzoekers op postdoc-carrièreniveau.

Laura Heinen, derde van links, met andere finalisten
Laatst gewijzigd:24 oktober 2022 11:38