Klanten behouden? Een app werkt beter dan een mobiele website
Het is voor retailers de moeite waard om een app toe te voegen aan hun verkoopkanalen. Klanten die de app gebruiken hebben namelijk een hogere aankoopkans, een hogere aankoopfrequentie en geven meer geld uit dan klanten die alleen de website van de winkel gebruiken. Bovendien ervaren klanten die winkelen via een app minder financiële risico’s.
Dat concludeert Huan Liu in haar proefschrift. Tot slot stelt zij vast dat apps ook de hoeveelheid aankopen bij niet-loyale klanten verhogen. Een app is dan ook een beter middel om klanten te behouden dan een mobiele website. Liu promoveert op 23 mei aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer informatie
- Contact: Huan Liu
- Lees het volledige proefschrift: Omnichannel Retailing: Mobile channel adoption and digital discounts
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
08 mei 2024
Juliette de Wit, Femke Cnossen and Maite Laméris receive YAG grant
Juliette de Wit, Femke Cnossen and Maite Laméris have received a YAG Grant of € 6,000 for an interdisciplinary project on the long-lasting socio-economic consequences of the ‘Arbeitseinsatz’ in the Netherlands. The grant enables them to explore...
-
02 mei 2024
Johan Remkes te gast in podcast Leiderschap in Onzekere Tijden Live
Oud-minister en oud-informateur Johan Remkes is op 15 mei te gast in de Podcast Leiderschap In Onzekere Tijden. In de liveopname van de podcastaflevering gaat hij met FEB-hoogleraren Janka Stoker en Harry Garretsen in gesprek over de huidige...
-
29 april 2024
Nieuwe dataset belicht oorsprong van moderne economische groei
In een nieuwe update van de gerenommeerde Maddison Project Database werpen economisch historici een nieuw licht op de oorsprong van moderne economische groei.