Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons FEB Research / FEB FEB Research News News / FEB

Julia Storch verkozen tot NWO Onderzoekstalent 2018

Subsidie voor promotieonderzoek naar gezondere keuzes in de supermarkt
26 juni 2018
Julia Storch

Marketingonderzoeker Julia Storch is door NWO geselecteerd als een van de 28 Onderzoekstalenten 2018. Die uitverkiezing biedt haar de kans promotieonderzoek te doen naar de rol van emoties bij het maken van (on)gezonde keuzes tijdens het boodschappen doen. Het gehonoreerde voorstel heet: Mixed Feelings, Mixed Baskets – How Shopping Emotions Drive the Healthiness of Shopping Baskets.

Het financieringsprogramma Onderzoekstalent is bedoeld voor uitmuntende studenten binnen de maatschappij- en gedragswetenschappen. De subsidietoekenning is gebaseerd op de gevolgde opleiding, de gevolgde vakken, behaalde resultaten en ontplooide wetenschappelijke activiteiten. ‘Julia is werkelijk een uitstekende student’, zegt prof.dr. Koert van Ittersum, hoogleraar Marketing and Consumer Well-Being. Hij droeg Storch voor bij NWO en zal haar promotieonderzoek begeleiden.

Consumenten helpen gezondere keuzes te maken

‘Overgewicht neemt wereldwijd alleen maar toe, en is een grote bron van zorg. Mijn onderzoek focust op supermarkten, want een ‘gezond’ winkelmandje is een vereiste voor een gezond dieet. Als we consumenten kunnen helpen om in de supermarkt gezondere keuzes te maken, kunnen we misschien de overgewichtsepidemie keren,’ zegt Storch. ‘In mijn onderzoek kijk ik naar hoe de keuzes van consumenten wel of niet gezonder worden na verloop van meerdere supermarktbezoeken, en hoe hun emoties gedurende dit proces hun beslissingen beïnvloeden. Mijn uiteindelijke onderzoeksdoel is om een realtime feedbacksysteem te ontwikkelen voor tijdens het boodschappen doen, dat consumenten op basis van onze inzichten gezondere keuzes laat maken.’

Meer informatie

URL FEB
AACSB EQUIS logos
Laatst gewijzigd:29 februari 2024 10:02
View this page in: English

Meer nieuws