Peter Verhoef in het NOS Journaal: Discounters groeien gewoon door, ook na de crisis
Ze roeien tegen de stroom in: prijsbrekers als Action, Op=Op, Big Bazar en Prijsmepper. Sinds 2012 (toen we midden in de economische crisis zaten) is het aantal winkels in ons land gedaald met 5 procent, maar bij de discounters is er juist een enorme groei van 75 procent. ‘Ze hebben allemaal groei-ambities’, verklaart marketinghoogleraar Peter Verhoef tegenover de NOS. ‘En wij - consumenten - hebben ontdekt waar er goedkope spullen te koop zijn. Ook al zijn we nu uit de crisis, we blijven op die adressen kopen. Het gaat niet meer over.’
Bekijk het item met Verhoef in het NOS Journaal (vanaf 4:06) dat gemaakt werd tijdens een reportage in de Op=Op Voordeelshop te Roden.
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
08 mei 2024
Juliette de Wit, Femke Cnossen and Maite Laméris receive YAG grant
Juliette de Wit, Femke Cnossen and Maite Laméris have received a YAG Grant of € 6,000 for an interdisciplinary project on the long-lasting socio-economic consequences of the ‘Arbeitseinsatz’ in the Netherlands. The grant enables them to explore...
-
02 mei 2024
Johan Remkes te gast in podcast Leiderschap in Onzekere Tijden Live
Oud-minister en oud-informateur Johan Remkes is op 15 mei te gast in de Podcast Leiderschap In Onzekere Tijden. In de liveopname van de podcastaflevering gaat hij met FEB-hoogleraren Janka Stoker en Harry Garretsen in gesprek over de huidige...
-
29 april 2024
Nieuwe dataset belicht oorsprong van moderne economische groei
In een nieuwe update van de gerenommeerde Maddison Project Database werpen economisch historici een nieuw licht op de oorsprong van moderne economische groei.