Alumni Steun onderzoek en onderwijs Groninger Universiteitsfonds

Groninger Universiteitsfonds

De Stichting Groninger Universiteitsfonds werd opgericht op 4 maart 1893 door de hoogleraren van de Groninger Universiteit. Bij het 100-jarig bestaan in 1993 werd de geschiedenis beschreven en vastgelegd in een publicatie “Groninger Universiteitsfonds 1893-1993” door drs. Franck R.H. Smit.

Doel

De Stichting Groninger Universiteitsfonds stelt zich ten doel de bevordering van de studie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Als middel om dit doel te bereiken komen o.a. in aanmerking:

• het subsidiëren van studiereizen in het buitenland voor studenten
  • het subsidiëren van excursies door studenten (onder begeleiding van docent/docenten)
  • het subsidiëren van wetenschappelijke en culturele activiteiten door studenten in verenigingsverband
  • het verlenen van subsidie aan eenheden binnen de RUG bij de organisatie van internationale wetenschappelijke congressen, symposia en workshops in Groningen of in de noordelijke provincies
  • het vestigen van bijzondere leerstoelen aan de RUG

ANBI status

Het Groninger Universiteitsfonds is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Laatst gewijzigd:28 maart 2020 09:45