Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Young Academy Groningen van start

05 juli 2016
Young Academy

Op maandag 4 juli ging de Young Academy Groningen officieel van start. Tijdens een officiële ceremonie in het academiegebouw in Groningen werden de 17 leden verwelkomd door rector magnificus Elmer Sterken.

De Young Academy Groningen bestaat uit jonge, enthousiaste, getalenteerde toponderzoekers uit een grote verscheidenheid aan disciplines. De Young Academy Groningen is opgericht om een platform te creëren voor jonge toponderzoekers dat verschillende disciplines bij elkaar brengt om interdisciplinair onderzoek te versterken; actief bijdraagt aan de ontwikkeling van wetenschap en wetenschapsbeleid; en vanuit de wetenschap contact legt met studenten, personeel en het grote publiek om de passie voor wetenschap te verspreiden. Leden van de Young Academy worden gedreven door hun interesse in de bredere aspecten van onderzoek, waaronder de verspreiding van wetenschap, interdisciplinair onderzoek en diversiteit.

Laatst gewijzigd:12 maart 2020 21:42
View this page in: English

Meer nieuws

  • 13 mei 2024

    ‘De kleurrijke cellen van bloemen vervelen nooit!'

    Iedereen kan genieten van kleuren in de natuur, maar bij evolutiebioloog Casper van der Kooi gaat dat veel verder: hij onderzoekt hoe bloemen, vogels, vlinders en kevers aan hun kleuren komen. Bovendien bestudeert hij hoe die kleuren gebruikt...

  • 13 mei 2024

    Moleculen stilzetten

    In zijn laboratorium bouwt natuurkundige Steven Hoekstra aan een opstelling die bestaat uit twee delen: een apparaat dat moleculen van barium-fluoride maakt, en een ander apparaat dat deze moleculen bijna stilzet om ze te kunnen onderzoeken.

  • 08 mei 2024

    Juliette de Wit, Femke Cnossen and Maite Laméris receive YAG grant

    Juliette de Wit, Femke Cnossen and Maite Laméris have received a YAG Grant of € 6,000 for an interdisciplinary project on the long-lasting socio-economic consequences of the ‘Arbeitseinsatz’ in the Netherlands. The grant enables them to explore...