Over ons Actueel Voor de pers

Gaufman, dr. Lisa

Foto Lisa Gaufman
Lisa Gaufman

Lisa Gaufman is universitair docent Russisch Discours en Politiek bij de Faculteit der Letteren. Eerder werkte ze drie jaar als postdoctoraal onderzoeker bij het Instituut voor Interculturele en Internationale Studies. Haar onderzoeksinteresses liggen bij nationalisme, seksualiteitsvraagstukken, de analyse van sociale netwerken, en verbale en visuele vijandbeelden. Haar onderzoek vormt een kruispunt tussen politieke theorie, internationale betrekkingen, media en culturele studies, hierbij hanteert ze een interdisciplinaire benadering.

In het boek The Trump Carnival trekken Gaufman en Bharath Ganesh een vergelijking tussen de Amerikaanse voormalige president Donald Trump en het middeleeuwse carnaval. ‘Tijdens carnaval greep ‘het volk’ de macht, maar voor veel minderheden was het een wreed feest.’

Contact en informatie

Zie de profielpagina

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:22 april 2024 09:42