Over ons Actueel Evenementen Oraties

Waar:Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen
decoratieve afbeelding
Corine Noordhoff

Retailers staan voor aanzienlijke uitdagingen binnen een dynamisch retaillandschap. Deze uitdagingen omvatten stijgende operationele kosten zoals energie en huur, de noodzaak om opgebouwde schulden tijdens de coronapandemie terug te betalen, hoge rentetarieven, en een krappe arbeidsmarkt. Daarnaast is er de veranderende consument die toenemend gebruikmaakt van technologieën zoals generatieve AI en steeds meer waarde hecht aan duurzaamheid.

Terwijl ze deze veranderingen omarmen, bezitten succesvolle retailers weten het vermogen om snel te reageren op veranderende klantbehoeften en hechte relaties met klanten te onderhouden om herhalingsaankopen te garanderen. Tegelijkertijd verdwijnen bekende retailers echter regelmatig uit het straatbeeld. Die stijging in faillissementen is een aanhoudende trend sinds mei 2022.

De vraag die zowel vanuit academisch perspectief als binnen de retailpraktijk gesteld wordt, is hoe retailers zich kunnen voorbereiden op de toekomst. Tijdens haar inaugurele rede zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Met de bijzondere leerstoel van de Stichting Anton Dreesmann, die een brug slaat tussen retailtheorie en praktijk, zal zij deze inzichten staven met haar academische expertise in Retail Marketing en rijke praktijkervaring.

Oratie: prof. dr. C.S. (Corine) Noordhoff

• Titel: Future Ready Retail
  • Leeropdracht: Marketing van de detailhandel
  • Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Aanmelden s.v.p. uiterlijk 12 april via het aanmeldformulier .

Livestream op 19 april, zie: www.rug.nl/digitale-oratie