Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Master Nanoscience opnieuw beste universitaire masteropleiding

25 maart 2015
De cleanroom bij het Zernike NanoLab

De master Nanoscience van de Rijksuniversiteit Groningen is de beste universitaire masteropleiding, zo blijkt uit de nieuwe Keuzegids Masters 2015. Nanoscience krijgt van alle universitaire masters het allerhoogste puntenaantal toegekend (98 van de 100). In de nieuwe editie van de Keuzegids krijgen in totaal acht opleidingen van de RUG het predikaat topopleiding. Vorig jaar waren dat er zes.

Ook in 2013 en 2014 was Nanoscience volgens de Keuzegids al de allerbeste universitaire master in Nederland. In de Keuzegids worden circa 1250 Nederlandse masteropleidingen kort beschreven. Bij de meeste wordt ook een kwaliteitsoordeel gegeven, op basis van studentenoordelen en het oordeel van keurmerkinstantie NVAO. Van de brede, klassieke universiteiten staat de RUG in totaal als tweede gerangschikt.

Acht topopleidingen

In de gids zijn beschrijvingen opgenomen van circa 1250 hbo- en wo-masters die officieel in Nederland zijn geregistreerd. Bij 750 masters wordt bovendien een kwaliteitsoordeel gegeven. Sommige studies zijn zo goed dat de redactie ze het predikaat ‘topopleiding’ geeft. Van de masteropleidingen van de RUG mogen zich acht topopleiding noemen: American Studies, Europese Studies, Research Master in Economics and Business, Supply Chain Management, Research Master Behavioural and Social Sciences, Medical and Pharmaceutical Drug Innovation, Population Studies en Nanoscience. Landelijk kregen 82 opleidingen het predikaat topopleiding.

Negen eerste plaatsen

Daarnaast staan negen RUG-opleidingen eerste in hun categorie. Het gaat om Letterkunde, Taalwetenschappen, Mediastudies, Theologie en Religiewetenschappen, International Economics and Business, Farmacie, Human Movement Sciences, Regional Studies en Artificial Intelligence.

Laatst gewijzigd:12 maart 2020 21:47