Over ons Actueel Voor de pers

Kalverboer, prof. dr. mr. Margrite

Margrite Kalverboer

Als jurist én orthopedagoog probeert Kalverboer het begrip tussen de juridische en orthopedagogische wereld te vergroten. In haar onderzoek richt ze zich onder meer op de uitleg en toepassing van de bepalingen uit het Kinderrechtenverdrag vanuit pedagogisch perspectief, ten behoeve van de juridische procedures waarmee kinderen in Nederland en het buitenland te maken kunnen krijgen. Ze is onder meer projectleider van het onderzoek ‘Belang van het kind in het Vreemdelingenrecht en –beleid’. Volgens Kalverboer is er in de geruchtmakende zaak van de jeugdige asielzoeker Mauro te weinig gekeken naar de rechten van het kind. 'Asielzoekerskinderen die lang in onzekerheid verkeren ontwikkelen extra problemen,’ aldus Kalverboer.

In april 2016 is Kalverboer benoemd tot nieuwe Kinderombudsman.

Artikel Volkskrant

Contact en meer informatie

Publicatie

Er zijn geen publicaties gevonden die voldoen aan de criteria.

Laatst gewijzigd:25 september 2023 16:48