Versterken ‘winkelbeleving’ kan traditionele ketens redden in strijd met webshops
Online shoppen is sterk in opkomst. Dat bracht recent verschillende traditionele winkelketens in grote problemen. Toch hebben fysieke winkels zeker nog toekomst, stelt Laurens Sloot, bijzonder hoogleraar Retail Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. ‘Door de snel toegenomen mogelijkheden om online te bestellen gaan we anders winkelen. Retailers moeten daarop inspelen. Dat kan bijvoorbeeld in de vorm van betere service, persoonlijk advies, op maat ontworpen kleding of vers bereide gerechten in een sushibar in een supermarkt. De beleving wordt steeds belangrijker. Fysieke winkels moeten echt iets toevoegen aan hun aanbod.’
Meer informatie
- Contact: Laurens Sloot
- Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’
- Oratie prof.dr. Sloot: Online winkels groeien, wat kunnen traditionele retailers doen?
- Laurens Sloot benoemd tot bijzonder hoogleraar Retail Marketing

Laatst gewijzigd: | 10 september 2024 15:30 |
Meer nieuws
-
20 mei 2025
Van oesterzwam tot overall
Een shirt van schimmels - of preciezer gezegd van mycelium textiel. Het zou een goede stap kunnen zijn richting een duurzamere mode-industrie. Tenminste: als het materiaal zó ontwikkeld kan worden dat het goed bruikbaar is voor kleding én...
-
08 mei 2025
6 miljoen euro voor grootschalig noordelijk project voor duurzame gezondheidszorg: Care2Change
Care2Change. Een groot consortium met zo'n beetje alle noordelijke ziekenhuizen, lokale overheden, kennisinstellingen zoals de Rijksuniversiteit Groningen en de Hanzehogeschool en een aantal zorgbedrijven gaat samenwerken in een project over duurzame...
-
01 april 2025
Executive Master of M&A and Valuation geaccrediteerd als joint degree met Vrije Universiteit Amsterdam
Vanaf 1 september ontvangen deelnemers aan het programma na succesvolle afronding een masterdiploma van zowel de Rijksuniversiteit Groningen als de Vrije Universiteit Amsterdam.