Aletta Jacobs School of Public Health
Together for more healthy years
Aletta Jacobs School of Public Health Public Engagement Menu

Podwalk - 'Op stap met Aletta'

Op Stap met Aletta

Wandel mee langs markante plekken uit de Groningse Geschiedenis van Gezondheid.

Een podwalk is een wandelroute en een podcast in één. In de podwalk ‘Op Stap met Aletta’ wandel je een route van ongeveer 4 kilometer door de stad Groningen. Je komt langs verborgen gasthuizen en andere mooie locaties en leert stap voor stap over gezondheid en ziekte in de tijd van Aletta Jacobs en nu.

Als je terugkijkt in de geschiedenis vind je bijzondere Groningers die op hun eigen manier hebben willen bijdragen aan de gezondheid van Groningen. Deze verschillende plekken en verhalen van vroeger kunnen ons helpen met nadenken over gezondheid nu.

De wandeling is voor jong en oud. Je kunt het alleen doen, maar ook met een groep. Je hebt wel een koptelefoon op of oortjes in om de verhalen goed te kunnen horen en te beleven. En soms is het handig om de plattegrond toch een beetje bij de hand te hebben.

Ben je benieuwd naar de verschillende locaties en verhalen? Scan de QR-code, download de app en stap in de Groningse Geschiedenis van Gezondheid!

En als je de podwalk hebt gelopen, horen wij graag wat je ervan vond.

Op Stap Met Aletta is in samenwerking met Elements Digital Agency gemaakt.

Laatst gewijzigd:09 november 2023 10:13